StoryEditor
Producenci
31.05.2023 00:00

Miya i Sopot łączą siły dla bezpieczeństwa najmłodszych

Miya Cosmetics we współpracy z Miastem Sopot wprowadziła innowacyjne opaski wyposażone w technologię RFID (system identyfikacji radiowej). Jeśli dziecko, które nosi taką opaskę zgubi się, osoba, która je znajdzie, będzie miała możliwość skontaktowania się z rodzicami lub opiekunami, po prostu przykładając swój telefon do opaski. Ta innowacyjna technologia RFID zapewnia większe bezpieczeństwo i łatwość odnalezienia zagubionych dzieci na plaży.

Opaski z nowatorską technologią RFID można bezpłatnie otrzymać w wybranych lokalizacjach na terenie Sopotu, takich jak punkty Informacji Turystycznej, restauracje na plaży, a od połowy czerwca także u ratowników Sopockiego WOPR. Aby skorzystać z opaski, należy ją zakodować (pełna instrukcja znajduje się na stronie internetowej projektu), czyli zarejestrować na swoim numerze telefonu, a następnie założyć na rękę dziecka.

Technologia, na której oparta jest funkcjonalność opaski, opiera się na powszechnie dostępnej technologii NFC (komunikacja bliskiego zasięgu), która jest obecna w większości smartfonów. Dzięki niej możliwe jest realizowanie różnych zadań, takich jak płacenie telefonem zbliżeniowo. Dzięki wykorzystaniu tej technologii, opaski umożliwiają łatwe i szybkie nawiązanie kontaktu z rodzicami lub opiekunami zagubionego dziecka przez każdą osobę, która je znajdzie, wystarczy tylko przyłożyć swój telefon do opaski. To innowacyjne rozwiązanie zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa i ułatwia odnalezienie zagubionych dzieci na terenie Sopotu.
 



Na stronie internetowej projektu czytamy: – Potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa na plaży najmłodszym oraz osobom starszym stała nam się bardzo bliska, kiedy jeden z pomysłodawców projektu sam zetknął się z tym problemem, spotykając zagubione dziecko. Maluch błąkał się przez ponad 3 kilometry szukając rodziców, był zapłakany i zdezorientowany. To właśnie ta sytuacja była dla nas i Miasta Sopot impulsem, by działać tu i teraz i wykorzystać najnowszą technologię, aby każda osoba, która oddaliła się od swoich opiekunów na plaży otrzymała pomoc jak najszybciej. Połączyliśmy siły i z myślą o bezpieczeństwie i trosce o to, co najważniejsze powstał projekt Sopot Bezpieczna Plaża MIYA.

Opaska wyposażona w numer telefonu jest aktywna przez okres 72 godzin, po czym konieczne jest jej ponowne zakodowanie lub wymiana na nową w przypadku uszkodzenia. W pamięci opaski zapisywany jest jedynie (czasowo) numer telefonu rodzica lub opiekuna. Marka MIYA Cosmetics zwraca również uwagę na konieczność edukacji osób, które nie planują samodzielnie korzystać z opaski. Nawet jeśli nie mamy dzieci ani nikogo, kto mógłby z niej skorzystać, warto wiedzieć, jak postępować, gdy napotkamy dziecko noszące taką opaskę. Kluczem jest tu uważność – jeśli mamy wrażenie, że maluch pozostaje bez opieki dorosłego, musimy podjąć działania. Ważne jest, aby reagować w takiej sytuacji i zapewnić bezpieczeństwo dziecku.

– Zaginięcia dzieci na plażach to niestety problem, który powraca każdego lata. Sama pomagałam kiedyś takiemu zagubionemu i zdezorientowanemu maluchowi w odnalezieniu rodziców. Akcja zakończyła się wówczas szczęśliwie, ale z opaską przebiegłaby o wiele szybciej, oszczędzając nerwów dorosłym, a przede wszystkim stresu dziecku – powiedziała Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu, portalowi Sopot.pl.

Czytaj także: Miya Cosmetics wsparła Fundację Rak‘n‘Roll

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 02:30