StoryEditor
Producenci
12.03.2024 15:12

Miraculum utrzymuje przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 4 mln zł

Sławomir Ziemski, prezes Miraculum / mat. prasowe
Firma Miraculum osiągnęła w lutym 4,2 mln zł przychodów. Także w styczniu sprzedaż wyniosła powyżej 4 mln zł. Jednocześnie wysoka baza porównawcza z lutego 2023 r. sprawiła, że w porównaniu rok do roku sprzedaż spadła.

Spółka Miraculum poinformowała, że jej sprzedaż w lutym, tak ja i w styczniu tego roku, przekroczyły 4 mln zł.

Sławomir Ziemski, prezes Miraculum mówi:

Cieszy nas kolejny miesiąc z ponad 4 mln zł sprzedaży. Ten trend chcemy utrzymać i dalej wzmacniać. Systematycznie rozbudowujemy ofertę poszerzając dostępność produktową.

Dodaje, że w tym roku firma wprowadziła do oferty nową serie kosmetyków w segmencie ekonomicznymi pod marką Gracja. Natomiast w marcu na rynku zadebiutuje nowa seria czterech serum do twarzy pod marką Miraculum.

Lutowe przychody Miraculum w wysokości 4,2 mln zł oznaczają jednak spadek wobec roku poprzedniego, kiedy to firma pochwaliła się sprzedażą na kwotę 5,9 mln zł w lutym.

Prezes Miraculum tłumaczy:

Mamy ambitne plany na rok 2024 i optymistycznie patrzymy na dotychczasowe sukcesy. Spadek przychodów rok do roku jest obiektywny, ale wynika z rozliczenia akcji in-out w jednej z sieci dyskontowych w lutym ubiegłego roku. W tym roku również chcemy realizować podobne jednorazowe akcje, ale przede wszystkim budować stałą, powtarzalną sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji. Dlatego cieszą nas decyzje sieci o stałych listingach naszych produktów m.in. kremu do golenia Lider w całej sieci sklepów Lidl.

Największy udział w sprzedaży w lutym 2024 r. miał nowoczesny kanał dystrybucji (38 proc.), następnie sprzedaż na eksport (28 proc.).

Przy okazji spółka poinformowała, że jej marka perfumeryjna Chopin, została partnerem strategicznym wydarzenia Gala Paderewskiego odbywającego się w Szwajcarii w mieście Morges. Organizatorami wydarzenia jest Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Bernie, Muzeum Paderewskiego oraz miasto Morges.

Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. Jej obecna działalność koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 12 marek: Miraculum, Prastara, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:58