StoryEditor
Producenci
17.05.2022 00:00

Miraculum rozwija sprzedaż w kanale nowoczesnym. Wzrosty wyniosły niemal 70 proc.

Spółka Miraculum przeprowadziła w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku akcje sprzedażowe w największych sieciach dyskontowych. Do Rossmanna wprowadziła linię na wyłączność i weszła do od dawna wyczekiwanej na polskim rynku sieci DM. Natomiast na półkach innych drogeryjnych sieci znacząco poszerzyła swoją obecność. W efekcie sprzedaż spółki w kanale nowoczesnym wzrosła o niemal 70 proc

Spółka Miraculum odnotowała wzrost sprzedaży w kanale nowoczesnym (+68 proc. r/r.) – z 2,8 mln zł do 4,7 mln zł. Znaczenie tego kanału w przychodach spółki stale rośnie i wynosi obecnie 45 proc. wszystkich obrotów (w poprzednim roku było to 38 proc.)

W raporcie Miraculum za I kw. 2022 r. czytamy, że spółka przeprowadziło akcje sprzedażowe z największymi w Polsce sieciami dyskontowymi – Lidl, Dino, Stoktotka, Aldi, Biedronka i Intermarche. Poszerzyła też obecność produktową w drogeriach Rossmann, Hebe, Douglas, Kontigo, Naturze i Notino, a także w Baltonie. Rozpoczęła też współpracę z siecią DM.

W Rossmannie niektóre produkty Miraculum pojawiły się na wyłączność, tak jak nowa kolekcja Joko Pure, która łączy pielęgnację z makijażem.

Czytaj też: Miraculum stawia na dywersyfikację sprzedaży. Wrześniowe nowości trafią do największej sieci drogeryjnej

Z raporty spółki wynika, że wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie jej marki, ale największe – dzięki rozwojowi oferty produktowej oraz nowościom – wygenerowały brandy Być może…, Joko, Miraculum oraz Wars.

Czytaj też: Miraculum wprowadza Joko Vege i szuka ambasadorek marki

Na wyniki Miraculum wpłynęło też poszerzenie grupy docelowej marki Wars o młode pokolenie. W zwiększaniu jej świadomości i pozycji rynkowej aktywnie uczestniczył ambasador brandu, popularny aktor Mikołaj Roznerski.

Czytaj też: Wars ma nową twarz. Ambasadorem marki został Mikołaj Roznerski

– Nasza współpraca z kanałem nowoczesnym nie byłaby możliwa bez nowości rynkowych i rozwoju marek. Dlatego także w przyszłości będziemy kontynuować prace nad poszerzaniem portfolio produktowego – zapowiedział Marek Kamola, członek zarządu spółki, relacjonując wyniki Miraculum za I kwartał 2022 roku na spotkaniu z inwestorami.

W planach firmy na kolejne miesiące jest rozbudowa oferty perfum Chopin o kolejne zapachy dla mężczyzn, ale i dla kobiet. Firma poszerzy też kolekcję zapachów Miraculum. Na rynku pojawi się też nowa linia produktów do pielęgnacji cery pod marką Miraculum z unikalną przeciwzmarszczkową formułą wykorzystującą kolagen.

Kanał nowoczesny ma według zarządu Miraculum wciąż duży potencja wzrostu. Obecnie stanowi 45 proc. całkowitych przychodów spółki. Natomiast udział przychodów z kanału tradycyjnego to 26 proc. Mimo malejącej liczby tradycyjnych drogerii i sklepów, spółce udaje się utrzymać stabilność wpływów z tej części sprzedaży. Firma wypracowała natomiast znaczący wzrost w sprzedaży eksportowej, o czym wiadomościkosmetyczne.pl pisały w tekście Miraculum podwoiło eksport.

W rezultacie przychody Miraculum w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku wyniosły 10 587 mln zł w porównaniu z 7 412 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku., co oznacza wzrost o 43 proc. Dzięki temu strata netto zmniejszyła się o 9 proc. – z 731 do 665 tys. zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 14:08