W grudniu 2020 roku spółka Miraculum osiągnęła 1,7 mln przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu 2019 roku o 29 proc. Narastająco, od stycznia do grudnia 2020 roku, przychody wyniosły 24,4 mln zł – jest to wzrost o 12 proc. r/r. – podała firma w komunikacie.
– Na początku 2017 r. rozpoczęliśmy proces odbudowy firmy. Konsekwentnie poprawialiśmy wewnętrzne procesy, sytuację finansową, a w ostatnich miesiącach również odświeżyliśmy wizerunek naszych marek. Pracujemy nad zwiększeniem ich rozpoznawalności oraz dostępności. Systematycznie poszerzamy asortyment o nowe linie oraz nowości, niedostępne do tej pory na rynku. Zintensyfikowaliśmy też działania marketingowe, między innymi zaprosiliśmy do współpracy influencerów – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Ambasadorką Miraculum została Maja Hyży - piosenkarka, artystka, influencerka, laureatka programu X-Factor, natomiast twarzą marki Joko jest Joanna Jabłczyńska – aktorka, prawnik, ambasadorka wielu akcji charytatywnych. W promocji kosmetyków z portfolio Miraculum wzięli udział również między innymi Kuba Wojewódzki, Tomasz Ciachorowski czy Klaudia Halejcio.
Spółka istotnie rozwinęła sieć sprzedaży stawiając na dywersyfikację w ramach trzech kanałów dystrybucji – sprzedaż tradycyjna (drogerie, sklepy osiedlowe), sprzedaż nowoczesna (sieci drogeryjne oraz dyskonty i hipermarkety) oraz sprzedaż internetowa (drogerie, perfumerie internetowe, platformy e-commerce m.in. Amazon, Kaola, T-mall oraz własny e-sklep). Równolegle firma rozwija również eksport.
– Zależy nam na jak największym zwiększaniu dostępności naszych produktów. Marki z portfolio Miraculum są obecne w największych sieciowych drogeriach, ale nie lekceważymy roli lokalnych dyskontów, co pozwala nam na dotarcie do starszego pokolenia klientów, przywiązanych do naszych brandów. O słuszności podjętych przez nas działań zarówno w zakresie marketingu jak i dystrybucji świadczą wzrastające w ostatnich miesiącach wyniki sprzedaży – podsumowuje Ziemski.
Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. Działalność spółki koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.