Powyższe dane nie uwzględniają ewentualnych rezerw na zwroty towarów.
W IV kwartale 2015 roku szacunkowa marża brutto na produktach Miraculum wyniosła 3 083 000 zł wobec 1 886 000 zł, co oznacza wzrost wskaźnika marży rok do roku o 5 p. proc., a wzrost wartości marży – o ok. 63 proc.
W ocenie spółki wzrost sprzedaży wynika z poprawy dostępności asortymentowej, wdrożenia dużej liczby nowych produktów w kategorii make-up oraz powrotu do oferty zestawów świątecznych, szczególnie pod marką Pani Walewska. Sprzedaż asortymentu pod tą marką była dwukrotnie wyższa w stosunku do analogicznego okresu w roku 2014. Poprawa marży wynika natomiast z tego, że spółka stawia przede wszystkim na rozwój kategorii i produktów sprzedawanych w drogeriach, które umożliwiają uzyskiwanie większych przychodów i wyższych marż niż supermarkety, hipermarkety i kioski.
Miraculum nie planuje w najbliższym czasie sprzedawać swoich marek. Firma skupia się na rozbudowywaniu portfolio o nowe kategorie i umacnianiu swojej pozycji w Polsce i zagranicą (jest w trakcie uruchamiania spółki-córki w Rosji). – Plany na 2016 rok to przede wszystkim budowa trwałej rentowności – zapowiada Monika Nowakowska, prezes zarządu Miraculum. – W tej chwili przygotowujemy nową strategię dla marek Być Może i Chopin, Wars Zero oraz Sensitive, a także pracujemy nad wprowadzeniem nowych kategorii produktowych w ramach pozostałych marek jakie mamy w portfolio – dodaje.
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski