StoryEditor
Producenci
19.10.2017 00:00

Miraculum ma wyłączność na używanie znaku towarowego "Chopin"

Miraculum, polski producent kosmetyków, podpisał umowę na wyłączność na używanie znaku towarowego „Chopin”. Pod tą marką firma produkuje wodę toaletową i po goleniu, ale planuje stworzenie linii kosmetyków klasy premium oraz wprowadzanie ich na rynki eksportowe.

Zarząd Miraculum S.A. poinformował, że 17 października br. spółka zawarła z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina umowę licencyjną na wyłączność na używanie unijnego znaku towarowego ,,Chopin” i międzynarodowego znaku towarowego ,,Chopin” dla produktów kosmetycznych.

Umowa została zawarta na czas oznaczony do 31 lipca 2024 roku, z możliwością przedłużenia na kolejne siedmioletnie okresy. Wyłączność obejmuje rynki krajów Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, Chin, Japonii i Korei Południowej.

Podpisana umowa umożliwi spółce realizację projektu stworzenia produktów klasy premium sygnowanych marką „Chopin” i stanowi kolejny etap realizacji celów inwestycyjnych i przyjętej strategii rozwoju marek Miraculum.

Miraculum to polski producent kosmetyków. Firma posiada w portfolio m.in. marki Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin, Wars, Być może oraz marki Joko i Virtual. Od 2007 r. spółka znajduje się na warszawskiej giełdzie. W ostatnich latach borykała się z poważnymi problemami finansowymi i przechodziła kilkukrotnie zmiany zarządu. Jak dowiedzieliśmy się, obecnie sytuacja w spółce ustabilizowała się i ma ona finansowanie na dalszą działalność. Zdecydowaną większość udziałów posiada Marek Kamola, który również zaangażował się w działalność operacyjną w firmie.

Po sześciu miesiącach br. Miraculum zanotowało 4,3 mln zł straty netto, o 2,4 mln zł mniej niż przed rokiem. Strata operacyjna wyniosła 2,6 mln zł wobec 4,3 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 mln zł w I półroczu 2017 r. wobec 17 mln zł rok wcześniej.

Zarząd spółki pracuje nad jej strategią na kolejne lata i już zapowiada inwestycje w sprzedaż eksportową. - W I półroczu 2017 r. firma Miraculum kontynuowała strategię obraną w 2016 roku, kładąc duży nacisk na dalszy rozwój eksportu. Jednym z elementów składowych tej strategii są działania promocyjne mające na celu zwiększenie świadomości marek z naszego portfolio wśród potencjalnych klientów i kontrahentów - czytamy w raporcie firmy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 20:03