StoryEditor
Producenci
09.12.2021 00:00

Mintel wytypował innowacyjne kosmetyki, które docenią osoby niepełnosprawne

Branża kosmetyczna przeszła długą drogę, jeśli chodzi o inkluzywność pod względem koloru skóry, płci i wieku, jednak nadal istnieje luka, jeśli chodzi o tworzenie produktów dla osób niepełnosprawnych. Firma badawcza Mintel opublikowała 6 innowacyjnych kosmetyków dla osób niepełnosprawnych.

Ponad połowa dorosłych w USA zgadza się, że branża kosmetyczna powinna być bardziej inkluzywna, a ponad czterech na dziesięciu dorosłych w Wielkiej Brytanii zgadza się, że marki kosmetyczne ignorują osoby niepełnosprawne. Rozwój nowych produktów dla osób niepełnosprawnych wciąż pozostaje niszą w kategorii środków higieny osobistej i kosmetyków.

Mintel zaprezentował sześć wyróżniających się produktów kosmetycznych, które są innowacyjne pod względem wzornictwa i świetnie sprawdzą się w przypadku osób niepełnosprawnych. 

Firma Olay niedawno wprowadziła Easy Open Lid, zakrętka kremu została opracowana we współpracy z konsumentami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Olay zdecydował się nie opatentować produktu, otwierając swoim konkurentom drogę do podejmowania podobnych działań. 

Przeczytaj również: Olay z nowymi opakowaniami przyjaznymi dla osób niepełnosprawnych 

Guide Beauty został stworzony przez wizażystę i edukatorkę urody Terri Bryant po tym jak zdiagnozowano u niej chorobę Parkinsona. Nakładanie makijażu wymaga precyzji, a ergonomicznie zaprojektowany żel do brwi, tusz do rzęs i eyeliner zostały stworzone tak, aby umożliwić uchwycenie nasadki między palcem wskazującym i środkowym, co zapewnia dodatkową kontrolę i uwalnia resztę palców użytkownika.

Kolejny produkt to Kolekcja Flex Kohl Kreatives, która składa się ze stylowych, wolnostojących pędzli z wygodnymi uchwytami oraz w pełni wyginanymi główkami, aby umożliwić osobom zmagającym się z niepełnosprawnością ruchową i brakiem stabilności dłoni precyzyjne i wygodne nakładanie makijażu. Pędzle posiadają również audioprzewodnik dla osób z wadami wzroku.

Dezodorant Degree Inclusive przeznaczony jest dla osób z wadami wzroku i problemami motorycznymi kończyn górnych. Posiada haczykowatą konstrukcję do obsługi jedną ręką, magnetyczne zamknięcie ułatwiające otwieranie/zamykanie, ulepszone umiejscowienie uchwytu, a także etykietę w alfabecie Braille'a z instrukcjami i aplikator rolkowy o większej powierzchni.

Grace Beauty to marka przyjazna niepełnosprawnym, która koncentruje się na dostarczaniu produktów dla entuzjastów makijażu z chorobami takimi jak zapalenie stawów. Dodatki 3 różdżek do rzęs są specjalnie zaprojektowane, aby pomóc osobom, które mają niestabilne ręce. Ring Grip, Safe Grip i Square Grip to gumowane akcesoria, które można po prostu przymocować do ulubionego tuszu do rzęs, aby uzyskać lepszą kontrolę i bezpieczeństwo.

Pomadka VisionAiry została zaprojektowana w technologii potrójnego żelu, która zapewnia uczucie chłodzenia po aplikacji i w ten sposób pomaga osobom niedowidzącym lepiej wyczuć i odwzorować sposób nakładania szminki.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 11:02