Firma badawcza Mintel sprawdziła, czego pragną konsumenci i co wpływa na ich decyzje. W ten sposób wyodrębniła trzy trendy, które wpłyną na globalny rynek konsumencki w roku 2022. Pisaliśmy już o dwóch z nich, czyli o tym, że konsumenci oczekują jasnych informacji i szerokiego wyboru opcji oraz, że chcą odreagować, poszukują więc marek zachęcających do zabawy.
Ostatni z trendów ogłoszonych przez Mintel wynika ze wzrostu obaw dotyczących środowiska naturalnego. Chociaż wiele marek zabiera głos na różne tematy, to teraz konsumenci będą chcieli zobaczyć efekty deklarowanej przez nie etyki biznesu.
– Oczekiwania ze strony konsumentów w kwestii etyki oraz zapotrzebowania w tej dziedzinie przechodzą stopniową ewolucję. Konsumenci chcą już nie tylko tego, aby marki „były etyczne”, ale żądają wymiernych, transparentnych i konsekwentnych działań od marek, które decydują się wspierać – mówi Simon Moriarty, director of Mintel Trends EMEA.
Ekspert zwraca uwagę, że oprócz chwalenia się osiągnieciami i podkreślania zalet, firmy muszą być transparentne w kwestii swoich słabych stron, przyznając otwarcie, gdzie i dlaczego popełniły błędy oraz jak planują temu zapobiec w przyszłości.
– Jednak nawet stuprocentowa transparentność nie daje gwarancji, że konsumenci zrozumieją, jaki wpływ wywiera dana marka, dlatego ważne jest stosowanie wskaźników, za pomocą których można precyzyjnie zmierzyć problemy, które marka próbuje rozwiązać. Jeżeli firma nie mierzy w odpowiedni sposób tego, co próbuje naprawić lub zmienić, trudno będzie określić, czy nastąpił postęp, nie mówiąc o przekazaniu tej informacji w sposób zrozumiały dla konsumentów – podsumowuje Simon Moriarty.