StoryEditor
Producenci
16.09.2021 00:00

Mincer Pharma wraca na rynek drogeryjny

Marka Mincer Pharma wraca na rynek drogeryjny. Jej dystrybucją zajęła się firma Elfa Pharm Polska, która oprócz tego, że jest producentem kosmetyków, świadczy usługi logistyczne dla marek potrzebujących wsparcia w tym obszarze.

Marka Mincer Pharma po kłopotach poprzedniego właściciela, firmy Basel Olten Pharm (obecnie w upadłości), została reaktywowana przez dwóch przedsiębiorców z branży kosmetycznej. Od stycznia 2020 roku jest w strukturach Mincer Group, którego właścicielami i członkami zarządu są Mariusz Wójcicki i Michaił Żyłkin.

Na rynku kosmetyki Mincer Pharma pojawiły się w październiku ubiegłego roku. Najpierw w sklepie internetowym marki, a następnie w drogeriach Hebe i Natura oraz na Douglas.pl.

Mincer Group nawiązał też współpracę dystrybucyjną z Elfa Pharm Polska. Firma która oprócz tego, że jest producentem kosmetyków (marki Vis Plantis, Element, Gift of Nature, Bishojo), świadczy usługi logistyczne. Dzięki temu wsparciu dystrybucyjnemu, kosmetyki Mincer Pharma są także dostępne w drogeriach rynku tradycyjnego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.02.2025 14:00
Unilever planuje przejęcie marki Wild? Możliwa transakcja za 230 milionów funtów
Wild

Według doniesień medialnych, koncern Unilever jest na dobrej drodze do przejęcia marki Wild, specjalizującej się w kosmetykach wielokrotnego użytku. Jak podaje Sky News, firma miała już uzgodnić warunki przejęcia z założycielami oraz wczesnymi inwestorami Wild. Transakcja może zostać ogłoszona w ciągu najbliższych tygodni, a jej wartość szacuje się na 230 milionów funtów.

Jeśli przejęcie dojdzie do skutku, Unilever jeszcze bardziej umocni swoją pozycję w segmencie kosmetyków do pielęgnacji ciała. Koncern już teraz posiada w swoim portfolio takie marki jak Dove, Lynx i Axe, które cieszą się globalną popularnością. Wild mogłoby uzupełnić tę ofertę, wpisując się w rosnący trend zrównoważonych i ekologicznych produktów.

Na temat rzekomego przejęcia zarówno Unilever, jak i Wild odmówiły komentarza. Przedstawiciel Unilever w rozmowie z Cosmetics Business stwierdził, że firma „nie komentuje spekulacji rynkowych ani plotek”. Również rzecznik Wild nie udzielił żadnych informacji na temat potencjalnej sprzedaży marki.

Wild zostało założone w 2020 roku przez dwóch przedsiębiorców, Charliego Bowes-Lyona i Freddy’ego Warda. Marka szybko zyskała popularność dzięki innowacyjnemu podejściu do kosmetyków. W jej ofercie znajdują się m.in. naturalne dezodoranty, balsamy do ust, żele pod prysznic i mydła do rąk, które wyróżniają się biodegradowalnym, kompostowalnym i wielokrotnego użytku opakowaniem. W 2022 roku Wild Cosmetics pozyskało finansowanie w wysokości 5 milionów funtów. Inwestycję prowadził fundusz JamJar Investments, związany z marką napojów Innocent. To pokazuje, że Wild cieszy się zainteresowaniem inwestorów i dynamicznie rozwija swoją działalność na rynku kosmetycznym.

Unilever ma już doświadczenie w przejęciach marek beauty. Ostatnią dużą akwizycją firmy było przejęcie w 2024 roku marki K18, specjalizującej się w pielęgnacji włosów. K18 dołączyło do działu Prestige Beauty, co potwierdza, że Unilever konsekwentnie rozwija swoją ofertę w segmencie premium i innowacyjnych rozwiązań kosmetycznych.

Czytaj także: Wyniki sprzedażowe Unilever za 2024 ze wzrostem – to zasługa segmentów beauty i wellbeing

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.02.2025 10:54
Interparfums informuje o rekordowej sprzedaży rocznej
Największa marka Interpafrums – Jimmy Choo, odnotowała wzrost sprzedaży o 11 proc. w roku obrotowym 2024Interparfums mat.pras.

Mimo że wiele koncernów kosmetycznych stanęło w obliczu niekorzystnych warunków ekonomicznych, globalna sprzedaż perfum ma się świetnie i ratuje ich wyniki sprzedażowe. Interparfums poinformowało o rekordowej sprzedaży za IV kwartał oraz cały 2024 rok.

Interparfums, mając w swoim portfolio perfumy takich marek jak  Abercrombie & Fitch, Anna Sui, Roberto Cavalli, Boucheron, Coach, Jimmy Choo, Karl Lagerfeld, Kate Spade, Lacoste, Lanvin, Moncler, Montblanc, Rochas i Van Cleef & Arpels, osiągnął znakomite wyniki za ubiegły rok. 

Wzrost sprzedaży netto za czwarty kwartał 2024 wyniósł 10 proc. (do 362 mln dolarów), natomiast roczna sprzedaż netto wzrosła o 10 proc. do 1,45 mld dolarów. 

Sprzedaż w Europie wzrosła o 10 proc. w całym roku 2024, była napędzana przez największą markę – Jimmy Choo, która odnotowała wzrost sprzedaży o 11 proc. w roku obrotowym 2024. W przypadku marek Montblanc i Coach sprzedaż wzrosła odpowiednio o 15 i 25 proc. 

Ogólnie sześć najlepszych marek Interparfum stanowi blisko 70 proc. sprzedaży netto koncernu.

Chociaż nadal istniejące obawy geopolityczne i ekonomiczne nadal ograniczają naszą działalność w 2025 roku, dzięki rosnącemu popytowi na produkty premium, rozwijającym się kanałom e-commerce i zaplanowaniu nowych premier w naszym prestiżowym portfolio, jesteśmy gotowi na to, aby 2025 rok stał się dla nas kolejnym rekordowym okresem – skomentował Jean Madar, prezes Interparfums.

Czytaj też: Nowy rozdział dla zapachów Britney Spears – Give Back Beauty przejmuje licencję

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. luty 2025 16:23