StoryEditor
Producenci
16.10.2020 00:00

Michał Rudecki, Nielsen: Polskie firmy kosmetyczne lepiej poradziły sobie podczas pandemii niż międzynarodowe koncerny

Wartość rynku kosmetycznego w 2020 roku odnotowała wzrost o 30 mln zł. Przy czym polskie firmy kosmetyczne zwiększyły sprzedaż o 70 mln zł, a międzynarodowe koncerny odnotowały spadek o ok. 40 mln zł – powiedział  Michał Rudecki, client director, Nielsen Connect Polska podczas webinaru pt. “Polski rynek kosmetyczny – pełen wyzwań, ale także korzyści”. Prezentowany materiał był częścią wirtualnych targów WeCosmoprof promujących polski rynek kosmetyczny.

Po raz pierwszy – przy współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego – Nielsen przeanalizował indeks polskich firm kosmetycznych, aby sprawdzić jak wypadają na tle całej branży. Okazało się, że wzrost wartości rynku kosmetycznego w 2020 roku wypracowały polskie firmy kosmetyczne. To one odnotowały wzrost sprzedaży sięgające 70 mln zł. Jednak spadki, które dotknęły międzynarodowe koncerny (o ok. 40 mln zł) dały w efekcie dynamikę o wartości zaledwie 30 mln zł.

Biorąc pod uwagę wszystkie kosmetyczne kategorie, polscy producenci zwiększyli swoje udziały o 2,5 proc., a międzynarodowe koncerny zmniejszyły o 0,4 proc. Te ostanie zyskały co prawda w kanale dyskontów, jednak ten wzrost został „zjedzony” przez spadki sprzedaży w hiper- i spermarketach oraz drogeriach. Natomiast polskie firmy kosmetyczne odnotowały wzrosty dzięki obecności w sieciach drogeryjnych.

Patrząc na udziały polskich firm w całym rynku, ich wzrost oscyluje w przedziale 20-22 proc. i z roku na rok nieznacznie rośnie. Jednak w maju, czyli w środku pandemii i zaraz po poluzowaniu restrykcji, udział polskich firm znaczne wzrósł i było to związane z tym, że polskie kosmetyki były obecne w dużych sieciach drogeryjnych. Chodzi tu zwłaszcza o Rossmanna, który właśnie w tym czasie przeprowadził silną promocję opartą na krajowych kosmetykach naturalnych, ekologicznych.

Polskie firmy kosmetycznej zrobiły duży krok naprzód. Mają ciekawe pomysły i kosmetyki wysokiej jakości, które dodatkowo dobrze wpisują się w trendy, takie kosmetyki eko, bio czy zero weste. Ich innowacje przyciągają konsumentów, którzy właśnie na takie produkty przenieśli swoje zainteresowania podczas pandemii – komentuje Michał Rudecki, client director, Nielsen Connect Polska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 05:17