StoryEditor
Producenci
16.10.2020 00:00

Michał Rudecki, Nielsen: Polskie firmy kosmetyczne lepiej poradziły sobie podczas pandemii niż międzynarodowe koncerny

Wartość rynku kosmetycznego w 2020 roku odnotowała wzrost o 30 mln zł. Przy czym polskie firmy kosmetyczne zwiększyły sprzedaż o 70 mln zł, a międzynarodowe koncerny odnotowały spadek o ok. 40 mln zł – powiedział  Michał Rudecki, client director, Nielsen Connect Polska podczas webinaru pt. “Polski rynek kosmetyczny – pełen wyzwań, ale także korzyści”. Prezentowany materiał był częścią wirtualnych targów WeCosmoprof promujących polski rynek kosmetyczny.

Po raz pierwszy – przy współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego – Nielsen przeanalizował indeks polskich firm kosmetycznych, aby sprawdzić jak wypadają na tle całej branży. Okazało się, że wzrost wartości rynku kosmetycznego w 2020 roku wypracowały polskie firmy kosmetyczne. To one odnotowały wzrost sprzedaży sięgające 70 mln zł. Jednak spadki, które dotknęły międzynarodowe koncerny (o ok. 40 mln zł) dały w efekcie dynamikę o wartości zaledwie 30 mln zł.

Biorąc pod uwagę wszystkie kosmetyczne kategorie, polscy producenci zwiększyli swoje udziały o 2,5 proc., a międzynarodowe koncerny zmniejszyły o 0,4 proc. Te ostanie zyskały co prawda w kanale dyskontów, jednak ten wzrost został „zjedzony” przez spadki sprzedaży w hiper- i spermarketach oraz drogeriach. Natomiast polskie firmy kosmetyczne odnotowały wzrosty dzięki obecności w sieciach drogeryjnych.

Patrząc na udziały polskich firm w całym rynku, ich wzrost oscyluje w przedziale 20-22 proc. i z roku na rok nieznacznie rośnie. Jednak w maju, czyli w środku pandemii i zaraz po poluzowaniu restrykcji, udział polskich firm znaczne wzrósł i było to związane z tym, że polskie kosmetyki były obecne w dużych sieciach drogeryjnych. Chodzi tu zwłaszcza o Rossmanna, który właśnie w tym czasie przeprowadził silną promocję opartą na krajowych kosmetykach naturalnych, ekologicznych.

Polskie firmy kosmetycznej zrobiły duży krok naprzód. Mają ciekawe pomysły i kosmetyki wysokiej jakości, które dodatkowo dobrze wpisują się w trendy, takie kosmetyki eko, bio czy zero weste. Ich innowacje przyciągają konsumentów, którzy właśnie na takie produkty przenieśli swoje zainteresowania podczas pandemii – komentuje Michał Rudecki, client director, Nielsen Connect Polska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 09:10