StoryEditor
Producenci
15.12.2022 00:00

Michał Mróz, Inter-Vion: Więcej obaw niż szans [Prognozy na 2023 r.]

Niestabilna sytuacja gospodarcza, wysoka inflacja, malejąca siła nabywcza konsumentów nie napawają optymizmem w myśleniu o przyszłości. Jednak branża kosmetyczna nadal będzie się rozwijać, choć nie tak dynamicznie jak w poprzednich latach – uważa Michał Mróz, prezes zarządu firmy Inter-Vion.

Jakie nastroje towarzyszą Państwu u progu nowego roku? Optymizm czy obawy?

Ze względu na niestabilną sytuację polityczną oraz nie najlepsze perspektywy gospodarcze dostrzegamy więcej obaw i zagrożeń, niż szans. Największe obawy budzi wysoka inflacja i związana z nią malejąca siła nabywcza konsumentów w Polsce.

Jaki to będzie rok dla branży kosmetycznej? Jakich tendencji Pan się spodziewa?

Uważam, że branża kosmetyczna nadal będzie się rozwijać, aczkolwiek zapewne nie tak dynamicznie jak w mijających latach. Mogą nastąpić zmiany zachowań konsumenckich np. niektóre zabiegi takie jak manicure, makijaż, czy pielęgnacja ciała będą częściej wykonywane w domach.

Jaki to będzie rok dla Państwa firmy? Jakie inwestycje i w jakie obszary będą dla Was najważniejsze?

Mimo spodziewanych trudności planujemy dalszy rozwój naszego biznesu zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Nasze inwestycje będą skierowane przede wszystkich na dalszy rozwój obszaru marketingu oraz logistyki.

Jakie trendy będą kształtować w najbliższym czasie segment akcesoriów kosmetycznych?

Przewidujemy dalszy rozwój produktów naturalnych i ekologicznych. Poza tym dostrzegamy rosnące zainteresowane wśród kobiet produktami z kategorii zdobienia twarzy oraz z kategorii sztucznych rzęs i paznokci.

Czy planujecie wchodzenie w nowe kategorie produktów?

Mamy wciąż bardzo dużo pomysłów na rozwój obecnie istniejących kategorii i zamierzamy nadal skupiać nasze wysiłki na tym, w czym się specjalizujemy, czyli na akcesoriach kosmetycznych. W przyszłym roku planujemy wprowadzić dużo ciekawych nowości.

Jakie kanały sprzedaży i rynki będziecie Państwo rozwijać?

Duży nacisk będziemy stawiać na eksport. Z jednej strony jest to naturalna forma rozwoju, z drugiej po tym jak podjęliśmy decyzję o całkowitym wycofaniu się z rynku rosyjskiego, chcemy zrekompensować utratę tej części naszego biznesu na innych rynkach zagranicznych.

Czytaj także: Ewa Blocher, Dax Cosmetics: Zakładam, że spełnią się pozytywne scenariusze dla branży kosmetycznej [Prognozy na 2023 r.]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:37