W obszarze konsumenta widoczny będzie dalszy wzrost zainteresowania kosmetykami naturalnymi i niszowymi, w przeciwieństwie do głównych marek mainstreamowych tracących udziały rynkowe. Konsumenci poszukują też nowości, dlatego producenci coraz częściej wprowadzają odmiany znanych produktów z dodatkowymi składnikami lub w zmienionym opakowaniu.
Stale rosnącym segmentem są tzw. dermokosmetyki masowe, które zostały na stałe włączone do ofert większości drogerii, a nawet sieci sklepów spożywczych. Ich większa dostępność i atrakcyjniejsza cena w porównaniu do dermokosmetyków aptecznych wspierają rosnącą sprzedaż.
Widać wzrost roli mniejszych firm, oferujących ciekawe produkty, które znajdują swoje miejsce na półkach głównych sieci handlowych.
W dystrybucji będzie postępować konsolidacja kierowana przez sieciowe drogerie oraz dyskonty. Ciekawym zjawiskiem jest rosnący udział handlu online w tradycyjnych dla tego kanału kategoriach, takich jak perfumy i droższe kosmetyki, kanał online jest też oknem na świat dla rosnącej grupy małych niszowych producentów.