Portret kobiety ponad trzydziestopięcioletniej, który wyłania się z badania, to osoba niezależna, pewna siebie, ambitna, ceniąca rozwój i stawiająca sobie konkretne cele. Według ankietowanych zaletą tego wieku i etapu w życiu jest doświadczenie i życiowa mądrość, które przekładają się na większą pewność siebie i satysfakcję. Kobiety 35+ dostrzegają wyraźną, pozytywną zmianę jaka w nich zaszła z wiekiem, co sprawia, że czują się lepiej teraz niż jako dwudziestoparoletnie dziewczyny, którymi były dekadę temu. To właśnie teraz bardziej akceptują siebie i nie czują presji, aby udowadniać innym swoją wartość – one już ją znają. Znają również swoje potrzeby – łatwiej im jest je zrozumieć i skonkretyzować.
– Branża beauty jest pełna stereotypów, które niestety nijak się mają do różnorodności i wielowymiarowości naszych konsumentek i kobiet w ogóle – twierdzi Aleksandra Kujawska, senior director ds. korporacyjnych Europy Wschodniej i Rosji w Coty Inc. – Z badania, które zostało przeprowadzone na zlecenie marki Max Factor, kobiety nie chcą być szufladkowane i przypisywane do konkretnej kategorii. Nie lubią określenia „kobieta dojrzała”, czy „w średnim wieku”. Jako marka z doświadczeniem z różnych rynków od początku mieliśmy tego świadomość, dlatego nasza strategia będzie bazowała na celebrowaniu różnorodności piękna i indywidualnym podejściu.
Projekt, który ma na celu zmianę pozycjonowania i komunikowania się marki Max Factor ze swoimi konsumentkami, wsparły fotograficzka Lidia Popiel, makijażystka Eryka Sokólska oraz badaczka Anna Białek. Dla Coty jest to jeden z elementów nowej strategii ukierunkowanej na „budowę świadomości dotyczącej różnorodności piękna”.