StoryEditor
Producenci
17.11.2017 00:00

Max Factor zmienia komunikację. Kieruje swój przekaz do kobiet 35+

Max Factor, jedna z wiodących marek należących do Coty Consumer Beauty, chce być brandem kobiet świadomych i znających swoją wartość. Taki bowiem obraz wyłania się z badania postaw konsumentek w wieku 35+, które firma przeprowadziła wspólnie z agencją Kantar Millward Brown i badaczką Anną Białek.

Portret kobiety ponad trzydziestopięcioletniej, który wyłania się z badania, to osoba niezależna, pewna siebie, ambitna, ceniąca rozwój i stawiająca sobie konkretne cele. Według ankietowanych zaletą tego wieku i etapu w życiu jest doświadczenie i życiowa mądrość, które przekładają się na większą pewność siebie i satysfakcję. Kobiety 35+ dostrzegają wyraźną, pozytywną zmianę jaka w nich zaszła z wiekiem, co sprawia, że czują się lepiej teraz niż jako dwudziestoparoletnie dziewczyny, którymi były dekadę temu. To właśnie teraz bardziej akceptują siebie i nie czują presji, aby udowadniać innym swoją wartość – one już ją znają. Znają również swoje potrzeby – łatwiej im jest je zrozumieć i skonkretyzować.

– Branża beauty jest pełna stereotypów, które niestety nijak się mają do różnorodności i wielowymiarowości naszych konsumentek i kobiet w ogóle – twierdzi Aleksandra Kujawska, senior director ds. korporacyjnych Europy Wschodniej i Rosji w Coty Inc. – Z badania, które zostało przeprowadzone na zlecenie marki Max Factor, kobiety nie chcą być szufladkowane i przypisywane do konkretnej kategorii. Nie lubią określenia „kobieta dojrzała”, czy „w średnim wieku”. Jako marka z doświadczeniem z różnych rynków od początku mieliśmy tego świadomość, dlatego nasza strategia będzie bazowała na celebrowaniu różnorodności piękna i indywidualnym podejściu.

Projekt, który ma na celu zmianę pozycjonowania i komunikowania się marki Max Factor ze swoimi konsumentkami, wsparły fotograficzka Lidia Popiel, makijażystka Eryka Sokólska oraz badaczka Anna Białek. Dla Coty jest to jeden z elementów nowej strategii ukierunkowanej na „budowę świadomości dotyczącej różnorodności piękna”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:12