StoryEditor
Producenci
17.04.2023 00:00

Mary Quant, kultowa projektantka mody, zmarła w wieku 93 lat

Mary Quant była jedną z największych wizjonerek mody XX w., wespół z Vivienne Westwood. / By Jack de Nijs for Anefo/Anefo, Wikimedia Commons
Projektantka mody Mary Quant zmarła w wieku 93 lat, a świat mody opłakuje stratę kultowej trendsetterki. Doniesienia prasowe mówią, że zmarła spokojnie w swoim domu w Surrey w Anglii, według jej rodziny. Quant została uhonorowana tytułem damy w 2014 roku za swój wkład w brytyjską modę.

Mary Quant, znana z minispódniczek i obcisłych spodni, „Mod looku” wypromowała rajstopy w cukierkowych kolorach oraz mnóstwo „mokrych” sukienek, butów, kozaków i płaszczy przeciwdeszczowych z polichlorku winylu (PVC). Makijaże popularyzowane przez Quant były równie innowacyjny jak jej ubiory. W 1966 roku założyła Mary Quant Cosmetics — i być może był to jej najbardziej dochodowy biznes. Makijaż okazał się niezwykle opłacalny, szczególnie w Japonii, gdzie Quant miał wiernych zwolenników. Mary Quant Cosmetics Japan Ltd. posiada aktualną licencję. The Guardian poinformował, że w Japonii jest ponad 200 sklepów Mary Quant Color, a tylko dwa w Londynie. Quanta odeszła z firmy w grudniu 2000 roku, kiedy sklepy pod jej szyldem generowały szacunkowo 119 milionów dolarów rocznie.
 

Źródło: Museum of London

Modelka Twiggy Larson zaczęła pracować jako modelka w 1966 roku i stała się synonimem „looku” Quant. Larson opublikowała hołd na Instagramie, mówiąc: Mary Quant wywarła ogromny wpływ na młode dziewczyny późnych lat 50. i wczesnych 60. Zrewolucjonizowała modę i była genialną przedsiębiorczynią. Bez niej lata 60. nigdy nie byłyby takie same. Kondolencje dla jej rodziny, Spoczywaj w pokoju, droga damo Mary.

Victoria & Albert Museum (V&A) w Londynie zaprezentowało retrospektywną wystawę „Mary Quant” w 2019 roku. V&A opublikowało na Instagramie następujący wpis: Nie sposób przecenić wkładu Quant w modę. Reprezentowała radosną wolność mody lat 60. i zapewniła młodym kobietom nowy rodzaj wzoru do naśladowania. Pomogła zdefiniować globalną tożsamość Wielkiej Brytanii jako centrum innowacji w stylu ulicznym, z charakterystycznym wyglądem takim jak płaszcze przeciwdeszczowe z PCW, kolorowe rajstopy i obcisły sweter w prążki. Dzisiejsza moda zawdzięcza tak wiele jej rewolucyjnej i pionierskiej wizji.

Źródło: Amanda Slater from Coventry, West Midlands, UK, CC BY-SA 2.0 via Wikimedia Commons

Mary, początkująca projektantka, została przyjęta jako praktykantka do modystki, zanim zaczęła tworzyć własne ubrania, a w 1955 roku otworzyła Bazaar, butik przy King‘s Road w Chelsea. Sklep stał się bijącym sercem Swinging London. Bazar sprzedawał ubrania i dodatki, a mieszcząca się w podziemiach restauracja stała się miejscem spotkań młodych ludzi i artystów. Wkrótce cała dzielnica Chelsea zaczęła przyciągać takie gwiazdy jak Brigitte Bardot, Audrey Hepburn, The Beatles i Rolling Stones. W swojej książce Quant by Quant z 1966 roku Mary wspominała: Mieszkańcy w melonikach biją w naszą witrynę sklepową parasolami, krzycząc„ niemoralne! i „obrzydliwe!” na widok naszych minispódniczek nałożonych na rajstopy, ale klienci napływali, żeby je kupić.
 


Brytyjska projektantka, która zrewolucjonizowała modę i uosabiała styl swingujących lat sześćdziesiątych, zabawny, młodzieńczy etos wywodzący się z ulic, a nie z paryskiego atelier, zmarła w czwartek w swoim domu w Surrey w południowej Anglii. Matka minispódniczek miała 93 lata.

Czytaj także: Trend makijażowy na "księżną Dianę" nie ustaje

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 14:50
Sara James dołącza do grona ambasadorek marki Neonail
Sara James w kampanii Neonailfot. materiały prasowe Neonail

Sara James, artystka młodego pokolenia, która zdobyła już międzynarodową sławę, podjęła współpracę z marką kosmetyczną Neonail i stała się jej ambasadorką.

Sara James, wł. Sara Zofia Egwu-James, jest polską piosenkarką pochodzenia nigeryjskiego. Zwyciężyła czwartą edycji programu The Voice Kids. Była reprezentantką Polski w 19. Konkursie Piosenki Eurowizji Junior, w którym zajęła drugie miejsce. Jest finalistką 17. edycji talent show America’s Got Talent, który dał jej międzynarodowy rozgłos. Jej interpretacja utworu „Lovely” Billie Eilish zachwyciła publiczność i jurorów do tego stopnia, że zdobyła złoty przycisk od Simona Cowella przechodząc do finału bez kolejnych etapów.

Sara James jest niezwykle utalentowana i pracowita. Jej talent, wdzięk, oryginalność i determinacja w dążeniu do celu to atuty dostrzegane nie tylko przez branżę muzyczną i publiczność. Młoda artystka (Sara ma 16 lat) rozpoczęła właśnie współpracę z marką Neonail, jedną z najpopularniejszych w kategorii lakierów (szczególnie hybrydowych) i produktów do manicure.

– Współpraca z Sarą napawa nas dumą – doceniamy jej osiągnięcia, a pasja i zaangażowanie, z jakimi oddaje się ona kolejnym projektom, to prawdziwa inspiracja nie tylko dla młodych, ale i dojrzałych kobiet. Determinacja Sary pokazuje, że marzenia są na wyciągnięcie ręki, jeśli tylko ma się odwagę w pełni wyrazić siebie. Właśnie w tym duchu chcemy w Neonail wspierać kobiety w dążeniu do własnych celów – mówi Anna Uptas, dyrektorka marketingu Neonail.

Marka w swoich działaniach marketingowych mocno skupia się obecnie na wspieraniu kobiet, promowaniu ich indywidualności i siły. Jednym z celów marki jest selfpowerment – dawanie kobietom odwagi do ignorowania stereotypów oraz budowania własnej pewności siebie, poszukując indywidualnej drogi – zarówno w życiu, jak i w świecie urody.

Sama Sara James, która miała okazję współpracować już z wieloma zagranicznymi gwiazdami, a obecnie pracuje nad debiutanckim albumem, przyznaje, że również musi się mierzyć z różnymi stereotypami.

–  Chciałabym, żeby ludzie zrozumieli, że mój wiek nie definiuje jakości mojej pracy – podkreśla.

O swojej współpracy z Neonail mówi: –  Dla mnie paznokcie są niczym biżuteria. Uzupełniają moje stylizacje i wyrażają moją osobowość. Jako artystka opisuję muzykę kolorami, a ładne, zadbane paznokcie są nieodłączną częścią mnie.

  

– Sara to prawdziwy głos swojego pokolenia, a jej osiągnięcia, pasja i zaangażowanie są totalną inspiracją, odbijającą się echem w sercach wszystkich kobiet bez względu na wiek czy pochodzenie. Neonail z Sarą – to idealne zestawienie - marka, która łączy innowację z pięknem i stawianiem na bycie sobą, doskonale współgra z jej artystycznym duchem i wizją – dodaje Sławomir Kochański, CEO agencji Black Moon Creatives, która reprezentuje Sarę James w ramach współpracy z Neonail.

Neonail to jedna z wiodących międzynarodowych marek w kategorii stylizacji i pielęgnacji paznokci. Istnieje od 2006 r. Jest obecna na krajowym i zagranicznych rynkach. Należy do firmy  Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: Mylaq, StayLac i Neo Make Up. W ramach działań wspierających kobiety marka podjęła takie działania, jak sponsoring plebiscytu Superbohaterka Wysokich Obcasów, projektu #byckobieta on Tour i prowadzenie bezpłatnych warsztatów dla Fundacji Piękniejsze Życie.

Wśród ambasadorek marki są polska lekkoatletka Ewa Swoboda, modelka Georgina Rodriguez, włoska przedsiębiorczyni i influencerka Chiara Ferragni.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 09:37
Aurumaris wkracza na rynek B2B jako Aurumaris Professional. Markę wspiera Sylwia Gołębiewska
Sylwia Gołębiewska, założycielka marki Semilac (w środku) oraz Ewa Milczarek- Vaubourg, dyrektorka marketingu marki Semilac (po prawej) i Paulina Pastuszak, właścicielka Akademii Paulina PastuszakSemilac
Firma, dotychczas działająca w segmencie konsumenckim, teraz skierowała swoją ofertę do profesjonalnych gabinetów kosmetycznych, wprowadzając oryginalne zabiegi niwelujące niedoskonałości cery. Za projektem stoi m.in. Sylwia Gołębiewska, współtwórczyni marki Semilac.

Aurumaris Professional to kolejny etap rozwoju firmy Aurumaris, która z powodzeniem działała na rynku konsumenckim (B2C). Teraz, poszerzając swoją działalność o segment profesjonalny (B2B), firma oferuje swoje produkty w wybranych gabinetach kosmetycznych. Nowoczesne zabiegi, bazujące na innowacyjnych formułach, już zyskują uznanie wśród profesjonalistów. Właścicielem większościowym Aurumaris Professional jest Besim Health&Wellness.

Kluczową rolę w rozwoju Aurumaris Professional odgrywa Sylwia Gołębiewska, która wnosi swoje doświadczenie i wizję strategiczną do nowego projektu. Gołębiewska jest znaną postacią na rynku kosmetycznym, współtworzyła markę Semilac oraz HiHybrid, które zyskały ogromną popularność. Teraz, jako współwłaścicielka Aurumaris Professional, odpowiada za profesjonalną edukację oraz rozwój sieci dystrybucji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Założona przez Gołębiewską Akademia Semilac ustala wysokie standardy edukacji i profesjonalizmu w branży kosmetycznej. Gołębiewska jest również współgospodynią programu „Kosmetyczne rewolucje” oraz właścicielką Akademii Sylwii Gołębiewskiej w Krakowie.

Wsparcie w rozwoju marki Aurumaris Professional to dla mnie ekscytujące wyzwanie

– mówi Gołębiewska, podkreślając innowacyjność oferowanych produktów.

Gabinety kosmetyczne, które zdecydują się na współpracę z Aurumaris Professional, zyskają nie tylko dostęp do innowacyjnych produktów, ale również wsparcie marketingowe. Marka angażuje się w promocję swoich partnerów bez dodatkowych kosztów, co pomaga im skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jesteśmy przekonani, że dzięki zaangażowaniu Sylwii Gołębiewskiej oraz naszej innowacyjności, szybko zyskamy silną pozycję na rynku

– komentuje Kamil Komoński, prezes zarządu Aurumaris. Oprócz tego, Aurumaris Professional oferuje kompleksową obsługę reklamową w Internecie, co ma na celu zwiększenie widoczności i zysków współpracujących salonów kosmetycznych.

Czytaj także: 10 lat marki Semilac – od Zakładu Szkolenia Kadr do Akademii Semilac i pozycji lidera

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 22:24