Mary Kay Inc. zostało uznane za markę nr 1 sprzedaży bezpośredniej kosmetyków do pielęgnacji skóry i kosmetyków kolorowych na świecie przez Euromonitor International, globalną organizację zajmującą się analizą badań rynku i analizą konsumentów, która ma ponad 50-letnie doświadczenie w prowadzeniu badań w ponad 100 krajach. Wyróżnienie to następuje w chwili, gdy firma obchodzi 60-lecie swojego istnienia.
Jak powiedział Nathan Moore, prezes ds. globalnej sprzedaży i marketingu w Mary Kay,
Mary Kay Inc. to amerykańska firma zajmująca się marketingiem wielopoziomowym, działająca w modelu MLM. Firmę założyła Mary Kay Ash w 1963 roku. Jej prezesem jest Richard Rogers, syn Asha, a w 2022 roku dyrektorem generalnym został Ryan Rogers, wnuk Asha. Mary Kay sprzedaje kosmetyki w modelu marketingu wielopoziomowego. Dystrybutorzy Mary Kay, zwani konsultantami kosmetycznymi, teoretycznie mogą zarabiać na bezpośredniej sprzedaży osobom w swojej społeczności, a także otrzymywać prowizję, gdy rekrutują innych do rozpoczęcia sprzedaży w ramach ich sieci dystrybucyjnej. Aby się zakwalifikować, dystrybutorzy Mary Kay muszą zakupić zestaw startowy o wartości 100 dolarów.
Czytaj także: Pure Romance przechodzi na biznes omnichannel