Sieci drogeryjne stawiają na marki własne i dostępne na wyłączność tylko w ich placówkach. – Marki na wyłączność i marki własne to kluczowy element naszej strategii – mówi Karolina Wyczółkowska, dyrektor ds. marketingu spółki Natura. – Rynek jest bardzo nasycony, sieci drogerii, perfumerii rywalizują ze sobą, nie można tego robić mając identyczny asortyment. Wybieramy więc najlepsze marki, a nawet cześć produktów opracowujemy razem z producentami i biorąc pod uwagę opinie klientek, ten dialog z konsumentami jest dziś bardzo ważny – dodaje Karolina Wyczółkowska, podając za przykład polską makijażową markę Smart Girls Get More, która właśnie weszła do sprzedaży w sieci Natura. Marka jest od roku na rynku, w Polsce dostępna jest tylko w Naturze. W sieci debiutuje także właśnie amerykańska marka kosmetyków kolorowych Prestige Cosmetis. Drogerie Natura będą także zwiększać asortyment marek własnych. W tym roku mocny nacisk zostanie położony na rozwój portfolio artykułów higienicznych Milly oraz kosmetyków do pielęgnacji ciała Seyo. Kluczowym lansowaniem będzie natomiast marka Natura Care, pod którą będzie występować szeroka gama kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy i do ciała. – Nasze marki własne produkowane są w Polsce, przez polskich producentów, którzy słyną na świecie ze znakomitej jakości produktów. Jesteśmy polską firmą i szczycimy się tym, chcemy pracować z Polakami. Wspierając polskie firmy dajemy konsumentom możliwość kupienia za przystępną cenę kosmetyków bardzo wysokiej jakości – podsumowała Karolina Wyczółkowska.
Marki własne i na wyłączność sposobem na konkurencyjność i nasycenie rynku
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski