Starszych bohaterów pokazują w spotach przede wszystkim reklamodawcy z kategorii farmaceutyki, finanse i żywność. W blisko 30 proc. reklam z udziałem osób 50+ występują one w rolach babć i dziadków. W co piątej reklamie głównym kontekstem jest choroba. Ponad 60 proc. uczestników badania nie identyfikuje się z osobami w swoim wieku pokazywanymi w reklamach. Konsumentom nie odpowiadają sztuczne role i przerysowane konteksty, w jakich są obsadzani.
Dodatkowo tylko 33 proc. osób po 50. roku życia uważa, że marki często tworzą oferty z myślą o ludziach w tym wieku. Dla porównania, 60 proc. konsumentów w wieku 16-49 lat uważa, że marki tworzą ofertę z myślą o ich potrzebach.
Dojrzali konsumenci bez problemu znajdują dla siebie produkty w takich branżach, jak leki (66 proc.), ubezpieczenia (51 proc.), kosmetyki (48 proc.), żywność (48 proc.). Natomiast nie widzą dla siebie atrakcyjnych propozycji wśród ofert z branży odzieżowej, motoryzacyjnej czy w kredytach i pożyczkach.
Dom mediowy MEC przeanalizował opinie 1,3 tys. osób w wieku 50+ korzystających z internetu.
Według danych GUS osoby po 50. roku życia stanowiły w 2015 r. 37 proc. populacji. Szacuje się, że w 2025 czterech na dziesięciu Polaków będzie miało ponad 50 lat.