StoryEditor
Producenci
23.08.2021 00:00

Marki makijażowe pandemia dotknęła najmocniej. Jak odrobić straty? [RAPORT]

Portal Cosmetics Business opublikował raport, w którym przedstawia 5 najnowszych trendów w kosmetykach kolorowych w 2021 roku. Podczas pandemii makijaż był kategorią, która ucierpiała najbardziej, ale obecnie widać, że to prawdziwy hit, a ich sprzedaż poszybowała w górę. Raport wskazuje, w jaki sposób marki mogą skorzystać z tego nagłego odbicia.

Ponieważ ograniczenia spowodowane Covidem są powoli znoszone, sprzedaż kosmetyków do makijażu rośnie, ale w związku z tym, że spadki sprzedaży były spore, to ma ona przed sobą jeszcze długą drogę, jeśli chce odbudować straty z ubiegłego roku.

Według The NPD Group wartość rynku kosmetyków do makijażu premium, w Europie spadła o połowę w porównaniu do 2019 roku, podczas gdy światowe dane Euromonitor International pokazują, że w 2020 roku całkowity rynek kosmetyków kolorowych spadł o 15,5 proc. 

Dla marek makijażowych głównym wyzwaniem jest przetrwać ten trudny okres zmian i spadków, ponieważ nie ma wątpliwości, że w końcu na pewno rynek się odbije – mówi Mathilde Lion, analityk branżowy i dyrektor Beauty Europe w The NPD Group, cytowana przez Cosmetics Business.

Niemniej jednak analityczka dodaje, że prawda jest taka, że makijaż jako kategoria słabł zanim pojawił się Covid-19, a pielęgnacja skóry stała się priorytetem w dbaniu o urodę. Na przykład w roku 2019 sprzedaż kosmetyków do makijażu premium była cały czas na tym samym poziomie.

Wykres: Całkowita sprzedaż kosmetyków kolorowych. Źródło: Euromonitor International

Pandemia przyspieszyła trendy w kierunku bardziej naturalnego makijażu i generalnie jego ograniczenia. Ponieważ konsumenci tkwili w domach, nakładanie makijażu było czynnością, której wielu nie wykonywało przez kilka miesięcy – podkreśla Mathilde Lion.

Nina Nowak, starszy badacz w GlobalData, zgadza się z tą oceną i dodaje, że trendy kosmetyczne przeszły wiele zmian w ostatnich latach, ale przesunięcie uwagi konsumentów z makijażu na pielęgnację skóry zostało przyspieszone przez locdowny.

Ta sytuacja przyniosła trudne warunki dla marek makijażowych, a zamknięcie giganta kosmetycznego Becca ogłoszone w marcu 2021 roku pokazało, że nawet marki z dużą liczbą obserwujących zostały mocno dotknięte pandemią i słabą sprzedażą.

Cały raport jest dostępny w wersji premium portalu Cosmetics Business.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 11:45
Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?
Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Marka Rituals Cosmetics sukcesywnie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, redukując tym samym swój ślad węglowy. Marka podjęła zobowiązanie, że do 2050 r. osiągnie zerową emisję netto. Jest to jedno ze zobowiązań środowiskowych marki, która w opublikowanym właśnie Raporcie Zrównoważonego Rozwoju podsumowuje to, co do tej pory udało jej się osiągnąć.

W 2023 r. 65 proc. produktów marki zawierało co najmniej 90 proc. składników naturalnego pochodzenia. Produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24 proc. sprzedaży, która wzrosła o 19 proc. w porównaniu z 2022 r.

Dzięki takim wyborom konsumentów, którzy kupowali wkłady uzupełniające poszczególnych produktów, marka zaoszczędziła w 2203 r. ponad tonę materiałów, ponad 2 mln ton 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 miliona litrów wody.

Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania produktów marki nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Firma zwiększyła odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99 proc.

Opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w minimum 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.

Kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70 proc. PCR PET, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.

Rituals Cosmetics to luksusowa marka oferująca produkty do pielęgnacji ciała, twarzy oraz włosów oraz zapachy do domu. Firma powstała w 2000 roku w Amsterdamie. Jej produkty, poprzez sieć ponad 1 tys. sklepów, 4,2 tys. punktów w ramach shop-in-shop oraz pięciu obiektów SPA, obecne są w 36 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 12:19