Kiedy wielu nastolatków ma wsparcie w postaci troskliwych i zdolnych do poświęceń rodziców, dzieci z domu dziecka w swoich wyborach często są pozostawione same sobie. Czują się gorsze od rówieśników, dlatego wejście w dorosłość kojarzą z czymś bolesnym i trudnym. Tym bardziej, że muszą wtedy opuścić ośrodek pieczy zastępczej.
Potrzebują wsparcia: zarówno w obszarze umiejętności społecznych, jak i emocji. Z powodu braku wiary w siebie, oparcia w rodzinie i bliskich oraz lęku przed kolejnym niepowodzeniem często wycofują się z sytuacji wymagających wytrwałości i rezygnują z szans, mogących odmienić ich los.
Są w Polsce instytucje (m.in. fundacje, stowarzyszenia), których celem jest pomoc młodym ludziom. Uczą, jak zyskać samodzielność ekonomiczną, społeczną i emocjonalną – jak przerwać zaklęty krąg bezradności, przełamywać bariery oraz samodzielnie walczyć o swoje miejsce w świecie i w społeczeństwie. Właśnie tym zajmuje się Fundacja One Day, która jest partnerem kampanii społecznej Mary Kay „Dłonie pełne dobra”. Środki zebrane dzięki tej inicjatywie zostaną przeznaczone na kursy zawodowe dla wychowanków domów dziecka.
Jednym z pierwszych kroków, aby postawić właściwą diagnozę umiejętności jest test Gallupa, czyli metoda identyfikacji wrodzonych talentów. W efekcie, poprzez test można określić 34 talenty, z których 10 jest najważniejszych i dominujących. Osoby, które je wykorzystują działają najefektywniej. Po diagnozie talentów i umiejętności prowadzone są szkolenia w formie ćwiczeń i warsztatów, by określić predyspozycje zawodowe oraz wybrać właściwy kurs zawodowy.
- Poprzez testy Gallupa oraz codzienny kontakt z podopiecznymi w domu dziecka można zdiagnozować, w jakim kierunku konkretna osoba może i powinna się rozwijać. Późniejsze szkolenia i warsztaty uwalniają potencjał młodzieży – twierdzi Monika Krzyżanowska, założycielka Fundacji One Day. - Dzięki tym działaniom, młodzi ludzie mogą się skupić na konkretnym kierunku rozwoju, zdobywając zawód, o jakim marzą. Znajdują pomysł na swoje życie oraz wiarę, że im się uda. Potrafią słuchać i realizować cele. Dokonują świadomych wyborów i ponoszą ich konsekwencje - dodaje.
Od 12 maja 2019 r. marka kosmetyczna Mary Kay prowadzi kampanię społeczną „Dłonie pełne dobra”. Równowartość jednego dolara z każdego sprzedanego odżywczego kremu do rąk Satin Hands z Masłem Shea zostanie przeznaczona na kursy zawodowe dla młodzieży opuszczającej domy dziecka, które stawiają swój pierwszy poważny krok w karierze zawodowej.