StoryEditor
Producenci
12.03.2021 00:00

Marka Joko w promocji w Lidlu i zapowiedź nowości

Marka Joko jest dostępna w sieci Lidl. Ekspozytory z kosmetykami trafiły do strefy kasy. Joko znajduje się w portfolio firmy Miraculum, która ma plany jej dalszego rozwoju. Rozwijana będzie m.in. linia Vege. 

Kosmetyki do makijażu marki Joko pojawiły się w sieci dyskontów Lidl. Są eksponowane w strefie kasy pod hasłem „Wyjątkowe kosmetyki w lidlowych cenach”. Do sprzedaży trafiły mineralne pudry i rozświetlacze, tusze do rzęs, korektory do brwi, cienie do powiek, lakiery do paznokci. 

Joko to polska marka makijażowa. Znajduje się w portfolio firmy Miraculum. Jak podał na wczorajszej konferencji prasowej zarząd spółki Miraculum, marka cieszy się zainteresowaniem ze strony kupców sieci handlowych. Zakontraktowana została m.in. przez Douglasa, Kontigo i dystrybutora z Iraku, gdzie będzie sprzedawana na wyspach w centrach handlowych.   

Szczególnie istotne dla Miraculum jest to, że marka Joko, pomimo bardzo trudnego okresu dla kategorii kosmetyków do makijażu, dobrze poradziła sobie w ubiegłym roku.

Joko odnotowała wzrost sprzedaży w 2020 roku w porównaniu do roku poprzedniego. Wyniósł on co prawda zaledwie 1 proc., ale wobec spadków zainteresowania produktami do makijażu i w porównaniu z wynikami innych marek z tego segmentu jest to rewelacyjny wynik – podkreślił Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.  
Zapewnił, że początek roku dla marki jest również dobry, także w eksporcie. Sprzedaż zagraniczna ma w tym roku wzmocnić spółkę. Już teraz dział za to odpowiedzialny został powiększony o dwie nowe osoby, które będą szukać nowych rynków. 

Czytaj także: Miraculum planuje wiele wdrożeń w 2021 roku.

Katarzyna Miodyńska, dyrektor marketingu spółki Miraculum w rozmowie z „Wiadomościami Kosmetycznymi” zapewniła, że w tym roku w marce Joko pojawią się nowości. 

Wciąż rosnącą popularnością cieszą się kosmetyki naturalne, dlatego wpisując się w ten trend Joko w pierwszej połowie roku stawia na nową linię Vege, której formuły są w 100 proc. pochodzenia naturalnego oraz wegańskie – mówi. –  W 2021 marka poszerzy kategorię produktów do makijażu oczu o nowe palety, a także o wypiekane cienie mono. Makijaż̇ brwi to jeden z najsilniejszych trendów ostatnich sezonów, dlatego planujemy nowości również w tej kategorii. Obecnie w ofercie kosmetyków do brwi posiadamy kredki, żele do stylizacji oraz pomady.

Lakiery i odżywki do paznokci stanowią̨ ważną część sprzedaży całego asortymentu w marce Joko. Pandemia koronawirusa i praca w trybie home office to był dobry moment na uwolnienie paznokci od hybrydy i ich regenerację, w trzecim kwartale poszerzymy naszą bestsellerową linię After Hybrid o cztery nowe preparaty do paznokci. W segmencie kosmetyków do makijażu ust oraz twarzy również planujemy nowości – zapowiada Katarzyna Miodyńska.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 17:54