W listopadzie marka rozpoczęła wprowadzanie pięciu kolekcji szamponów i odżywek w opakowaniach podstawowych wykonanych z żywic Eastman Renew z 50 proc. certyfikowanym plastikiem pochodzącym z recyklingu. Pięć kolekcji Herbal Essences biorenew bez siarczanów, w tym linia Aloe Vera, zostanie zaktualizowanych od kolejnego miesiąca. Po nich nastąpią dwie nowe kolekcje, które pojawią się na rynku w styczniu 2022 r. Nowe opakowania będą również zawierać znormalizowane etykiety How2Recycle, aby wyjaśnić instrukcje dotyczące recyklingu i do niego zachęcić.
Główny naukowiec Herbal Essences, Rachel Zipperian powiedział, że od nas wszystkich zależy, aby coś zmienić i stworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość, w której tworzywa sztuczne są naprawdę poddawane recyklingowi, ponownie wykorzystywane i usuwane z natury. Zmiana opakowania na materiały Eastman Renew zmniejsza zależność marki od pierwotnego plastiku i pomaga nam przybliżyć świat o krok do uczynienia plastiku zasobem o obiegu zamkniętym.
Oprócz P&G, inni giganci kosmetyczni, tacy jak Estée Lauder czy LVMH, również nawiązali współpracę z firmą Eastman w celu wykorzystania materiałów Eastman Renew i zmniejszenia zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach kosmetyków.
Przeczytaj również: W pogoni za papierem. Rośnie popularność tej ekologicznej opcji opakowań