Zarzut ten jest następstwem procesu z 2018 r., w którym marce Goop zabroniono „składać fałszywych lub wprowadzających w błąd oświadczeń na temat suplementów diety lub wyrobów medycznych oraz twierdzeń, że jego produkty mogą leczyć choroby bez uprzedniej zgody FDA”.
Po tym procesie TINA.org podjęła się nowego dochodzenia, podczas którego znaleziono kilkanaście przykładów wprowadzających w błąd produktów na stronie internetowej marki, w tym perfum, świec i suplementów. Dlatego TINA.org wystosowała do organów regulacyjnych pismo wzywające do wznowienia dochodzenia i podjęcia odpowiednich działań.
Goop jest dobrze znany z holistycznego podejścia do swoich produktów i doświadczeń, ale został oskarżony o narażanie konsumentów na potencjalne ryzyko z powodu wprowadzających w błąd oświadczeń.
- Wydaje się, że Goop zapomniał, że jest prawnie związany nakazem sądowym powstrzymania się od wprowadzania konsumentów w błąd w marketingu lub, co gorsza, świadomie narusza ten zakaz. To oburzające, że Goop nadal wykorzystuje problemy zdrowotne konsumentów, aby zarabiać pieniądze - skomentowała Bonnie Patten, dyrektor wykonawcza TINA.org.
Niedawno, po premierze serialu dla Netflixa "The Goop Lab", marka Gwyneth Paltrow została uznana za przedstawiającą „fake newsy” przez szefa NHS. Pierwotnie wyemitowany 24 stycznia serial skupia się na amerykańskiej aktorce i jej zespole, którzy badają pseudonaukowe twierdzenia dotyczące przeciwdziałania starzeniu się, seksualności kobiet i psychoterapii.
Dyrektor naczelny NHS, Sir Simon Stevens, oskarżył Goopa o szerzenie „dezinformacji” podczas przemówienia na Oksfordzie. Zarzucił twórcom serialu prezentowanie "podejrzanych produktów i procedur".
- Jej marka rozpowszechnia informacje o tym, że chemiczna ochrona przeciwsłoneczna to zły pomysł i promuje nawadnianie okrężnicy oraz maszyny do lewatywy z kawą, pomimo znacznego ryzyko dla zdrowia - skomentował Sir Simon Stevens.