StoryEditor
Producenci
23.08.2023 17:19

Mark Jacobs poszerza licencję dla Coty o makijaż

Zapach Daisy pozostaje jednym z największych osiągnięć marki Marc Jacobs Fragrance. Od premiery w 2018 roku utrzymuje się wśród 10 najlepszych zapachów dla kobiet w USA. Obecnie zajmuje 6. miejsce. / Shutterstock
Marc Jacobs International podpisał rozszerzoną, długoterminową umowę licencyjną z Coty. Portfolio firmy, która do tej pory oferowała perfumy sygnowane marką Marc Jacobs, poszerzone zostanie o produkty do makijażu. Wcześniej licencję na nie miała firma Kendo Brands, będąca częścią LVMH.

Marc Jacobs International przedłużyła licencję na zapachy dla Coty na kolejnych 15 lat. Do umowy dodane zostały produkty Beauty.

Sue Nabi, dyrektor generalna Coty, komentuje:

Dzięki współpracy z Coty i kultowym zapachom Daisy Marc Jacobs i Perfect Marc Jacobs, marka Marc Jacobs’ Fragrances odniosła ogromny sukces, stając się jednym z 10 najlepszych zapachów dla kobiet na całym świecie. Teraz konsumenci na całym świecie z niecierpliwością oczekują na powrót marki Marc Jacobs Beauty. Ta umowa wzmacnia pozycję Coty jako głównego partnera dla światowych domów mody i marek, które podzielają naszą ambicję tworzenia wiodących produktów kosmetycznych.

Natomiast Eric Marechalle, dyrektor generalny Marc Jacobs International, mówi:

Marc i ja mamy przyjemność dodać jedną z najbardziej ekscytujących kategorii produktowych do naszej wieloletniej, udanej współpracy z Coty. Naszym celem jest wcielenie w życie twórczej wizji Marca w całości, a makijaż odgrywa tutaj kluczową rolę. Lojalni fani marki Marc Jacobs Beauty życzyli sobie jej powrotu. Nam zależało na znalezieniu partnera, który podziela nasze wartości i zaangażowanie. Nie ma wątpliwości, że Coty dysponuje zespołem, który wyniesie nasze produkty do makijażu na nowy poziom.

Marka Marc Jacobs Beauty była wprowadzona na rynek w 2013 roku we współpracy z Kendo Brands. Szybko zyskała popularność wśród wielbicieli mody. Innowacyjne formuły i kultowe kampanie reklamowe sprawiły, że partnerstwo sprawdzało się, aż do zakończenia współpracy pod koniec 2021 roku.

Teraz w nowym partnerstwie z Coty zachowana ma zostać celebracja różnorodności, inkluzywność, miłość do siebie i samoakceptacja, które dotąd charakteryzowały markę Marc Jacobs Beauty. Priorytetem działań sprzedażowych ma być zwiększenie zasięgu handlu elektronicznego. 

 

Firma Marc Jacobs International została założona w Nowym Jorku w 1984 roku. Obecnie dysponuje sklepami na całym świecie, w których oferowane są akcesoria, odzież (także dziecięca) oraz zapachy. Jest tez właścicielem księgarni Bookmarc. Niedawno otworzyła flagowy sklep marki w LazMall – wiodącym sklepie internetowym w obiecującym regionie Azji Południowo-Wschodniej.

Firma Coty powstała w Paryżu w 1904 roku. Jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych z portfolio kultowych marek perfumeryjnych i kosmetycznych (makijazowych i pielęgnacyjnych). Sprzedaje produkty luksusowe i masowe w ok. 126 krajach.

Czytaj też: Coty umiejętnie wykorzystuje trendy. Potwierdzają to wyniki za ostatni rok

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
03.04.2025 00:31
Rita Ora i Anna Lahey gościły w Warszawie, promując autorską linię kosmetyków do włosów
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Rita Ora i Anna Lahey gościły w perfumerii Douglas w warszawskiej Arkadii / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Gallery

Rita Ora, piosenkarka, aktorka, ikona mody i urody oraz Anna Lahey – przedsiębiorczyni w branży global beauty, pojawiły się w Warszawie, aby zaprezentować swoją autorską markę kosmetyków do włosów Typebea. Produkty dostępne są na wyłączność w perfumerii Douglas oraz na Douglas.pl.

Ostatniego dnia marca w samo południe, we flagowej perfumerii Douglas w Westfield Arkadia, Rita Ora i Anna Lahey spotkały się z przedstawicielami mediów, internetu oraz klientami. 

Podczas panelu dyskusyjnego Anna i Rita podzieliły się swoimi doświadczeniami, związanymi z problemem wypadania włosów oraz potrzebą odbudowy pewności siebie. Jak przyznała Rita Ora, lata intensywnej stylizacji fryzury doprowadziły do osłabienia włosów, co stało się impulsem do działania. Świadome, jak istotny wpływ na samoocenę mają zdrowe i zadbane włosy, postanowiły stworzyć Typebea – markę dedykowaną wsparciu każdego rodzaju włosów.

W skład gamy produktowej dostępnej w sieci Douglas wchodzą: szampon, odżywka, maska pielęgnacyjna i serum do skóry głowy z peptydami. Łącznie jest to sześć specjalistycznych kosmetyków. Wszystkie zostały opracowane z aktywnych składników, wolnych od siarczanów, parabenów i silikonów. Główną rolę odgrywa w nich substancja czynna Baicapil™, która ogranicza wypadanie włosów – nawet o 60 proc. w ciągu zaledwie trzech miesięcy. Kosmetyki te stosowane na co dzień sprawią, że włosy staną się w widoczny sposób grubsze, mocniejsze i dłuższe – przekonywały założycielki marki.

Obie panie opowiedziały także o procesie powstawania linii, m.in. kilkuletnich badaniach klinicznych nad każdym produktem. Zdradziły również swoje ulubione „must haves” z gamy Typebea, a nawet zaprezentowały sposób ich aplikacji, udowadniając łatwość ich użytkowania.

Na zakończenie spotkania organizatorzy zaprosili zebranych gości do przywitania się osobiście i zrobienia wspólnych zdjęć z Ritą Orą i Anną Lahey.

Do 2027 roku globalny rynek pielęgnacji włosów i skóry głowy prawdopodobnie wzrośnie do 121 miliardów dolarów przy CAGR na poziomie 6,5 proc. Z kolei segment z produktami ograniczającymi wypadanie włosów będzie stanowił na nim największą kategorię. Produkty marki Typebea doskonale wpisują się w ten nurt, spełniając wymagania konsumentów niezależnie od rodzaju włosów i typu skóry głowy – podkreśla Douglas.

Douglas jest obecnie największą i najszybciej rozwijającą się siecią perfumerii w Polsce. Strategicznym podejściem marki jest łączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej i online, a także zapewnienie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych poprzez tworzenie dedykowanych stref oraz gabinetów SPA czy fryzjerskich, które spełniają wysokie oczekiwania konsumentów. Szeroki asortyment perfumerii obejmuje tysiące produktów światowych oraz polskich marek. Dodatkowo ważny sektor stanowią produkty dostępne na wyłączność (tak jak wspomniana wyżej marka Typebea). 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.04.2025 21:58
Potwierdziły się wcześniejsze pogłoski: Unilever przejmuje markę Wild
Dołączenie do Unilever oznacza ekscytujący nowy rozdział dla Wild – mówią założyciele markiwearewild.com

Pogłoski o możliwości takiej transakcji pojawiły się już na początku tego roku. 1 kwietnia Unilever potwierdził przejęcie Wild – marki kosmetyków pielęgnacyjnych, nie zawierających plastiku.

Ten strategiczny krok stanowi dla Unilever poszerzenie portfolio marek pielęgnacyjnych w kierunku premium, a tym samym wzrost zgodny z planami firmy.

Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać Wild w rodzinie Unilever. Innowacyjne podejście tej marki do formuł i opakowań oraz marketing w mediach społecznościowy sprawiły, że Wild jest doskonałym uzupełnieniem naszego portfolio produktów do pielęgnacji osobistej – skomentował Fabian Garcia, prezes Unilever Personal Care.

Wild to firma założona przez dwójkę przyjaciół od czasów dzieciństwa, Freddy‘ego Warda i Charliego Bowes-Lyona, w 2020 roku. Celem Wild jest rezygnacja z jednorazowych produktów łazienkowych na rzecz tworzenia kosmetyków wydajnych, wykonanych z naturalnych składników, o wysokiej skuteczności. W ofercie Wild znajduje się m.in. dezodorant, umożliwiający ponowne napełnianie, żel pod prysznic w butelce w 100 proc. wolnej od plastiku i kompostowalnej, a ponadto żel do mycia rąk, szampon w kostce i balsam do ust.

Czytaj też: Unilever planuje przejęcie marki Wild? Możliwa transakcja za 230 milionów funtów

Produkty Wild dystrybuowane są bezpośrednio do konsumentów za pośrednictwem e-commerce i kanałów detalicznych, głównie w Wielkiej Brytanii, Europie i Stanach Zjednoczonych.

Dołączenie do Unilever oznacza ekscytujący nowy rozdział dla Wild. Nasza misja usuwania plastiku jednorazowego użytku z łazienek dzięki innowacyjnym produktom do pielęgnacji osobistej zostanie znacznie wzmocniona dzięki wykorzystaniu specjalistycznej wiedzy, skali i zasięgu Unilever w celu dalszego rozwoju marki, jak również przekazania naszej wizji większej liczbie konsumentów – podsumował Charlie Bowes-Lyon, współzałożyciel Wild.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. kwiecień 2025 01:50