StoryEditor
Producenci
23.08.2023 17:19

Mark Jacobs poszerza licencję dla Coty o makijaż

Zapach Daisy pozostaje jednym z największych osiągnięć marki Marc Jacobs Fragrance. Od premiery w 2018 roku utrzymuje się wśród 10 najlepszych zapachów dla kobiet w USA. Obecnie zajmuje 6. miejsce. / Shutterstock
Marc Jacobs International podpisał rozszerzoną, długoterminową umowę licencyjną z Coty. Portfolio firmy, która do tej pory oferowała perfumy sygnowane marką Marc Jacobs, poszerzone zostanie o produkty do makijażu. Wcześniej licencję na nie miała firma Kendo Brands, będąca częścią LVMH.

Marc Jacobs International przedłużyła licencję na zapachy dla Coty na kolejnych 15 lat. Do umowy dodane zostały produkty Beauty.

Sue Nabi, dyrektor generalna Coty, komentuje:

Dzięki współpracy z Coty i kultowym zapachom Daisy Marc Jacobs i Perfect Marc Jacobs, marka Marc Jacobs’ Fragrances odniosła ogromny sukces, stając się jednym z 10 najlepszych zapachów dla kobiet na całym świecie. Teraz konsumenci na całym świecie z niecierpliwością oczekują na powrót marki Marc Jacobs Beauty. Ta umowa wzmacnia pozycję Coty jako głównego partnera dla światowych domów mody i marek, które podzielają naszą ambicję tworzenia wiodących produktów kosmetycznych.

Natomiast Eric Marechalle, dyrektor generalny Marc Jacobs International, mówi:

Marc i ja mamy przyjemność dodać jedną z najbardziej ekscytujących kategorii produktowych do naszej wieloletniej, udanej współpracy z Coty. Naszym celem jest wcielenie w życie twórczej wizji Marca w całości, a makijaż odgrywa tutaj kluczową rolę. Lojalni fani marki Marc Jacobs Beauty życzyli sobie jej powrotu. Nam zależało na znalezieniu partnera, który podziela nasze wartości i zaangażowanie. Nie ma wątpliwości, że Coty dysponuje zespołem, który wyniesie nasze produkty do makijażu na nowy poziom.

Marka Marc Jacobs Beauty była wprowadzona na rynek w 2013 roku we współpracy z Kendo Brands. Szybko zyskała popularność wśród wielbicieli mody. Innowacyjne formuły i kultowe kampanie reklamowe sprawiły, że partnerstwo sprawdzało się, aż do zakończenia współpracy pod koniec 2021 roku.

Teraz w nowym partnerstwie z Coty zachowana ma zostać celebracja różnorodności, inkluzywność, miłość do siebie i samoakceptacja, które dotąd charakteryzowały markę Marc Jacobs Beauty. Priorytetem działań sprzedażowych ma być zwiększenie zasięgu handlu elektronicznego. 

 

Firma Marc Jacobs International została założona w Nowym Jorku w 1984 roku. Obecnie dysponuje sklepami na całym świecie, w których oferowane są akcesoria, odzież (także dziecięca) oraz zapachy. Jest tez właścicielem księgarni Bookmarc. Niedawno otworzyła flagowy sklep marki w LazMall – wiodącym sklepie internetowym w obiecującym regionie Azji Południowo-Wschodniej.

Firma Coty powstała w Paryżu w 1904 roku. Jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych z portfolio kultowych marek perfumeryjnych i kosmetycznych (makijazowych i pielęgnacyjnych). Sprzedaje produkty luksusowe i masowe w ok. 126 krajach.

Czytaj też: Coty umiejętnie wykorzystuje trendy. Potwierdzają to wyniki za ostatni rok

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 00:07