StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Maria Waliczek, prezes zarządu, LKN Farmona: Konsument coraz częściej chce utożsamiać się z marką i jej charakterem

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Maria Waliczek, prezes zarządu, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona.

Przed nami rok… skrupulatnie zaplanowany, zarówno w sferze oczekiwanych przychodów ze sprzedaży, jak i potrzebnych do realizacji celów zasobów. Bacznie obserwujemy konkurencję i dzięki dużej elastyczności jesteśmy w stanie szybko reagować.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… sprostanie rosnącym oczekiwaniom konsumentów i dostosowanie oferty produktowej do ich zmieniających się potrzeb.

Największej dynamiki spodziewamy się w... segmentach pielęgnacji ciała, twarzy i włosów.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… Dalej zauważamy ciągłe umacnianie się eksperckiej pozycji drogeryjnych sieci kosmetycznych. Bardzo ważnym uczestnikiem rynku są dla nas cały czas mniejsze prywatne sklepy z polskim kapitałem. Nie zapominamy o nich w naszej strategii. Warto zwrócić uwagę na sprawnie rozwijający się kanał dystrybucji, jakim jest sprzedaż online. Zauważamy ciągłe wzrosty nie tylko w ilości zamówień składanych w naszym sklepie internetowym, ale także w ich wartości.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… anti-polution, detox i dotlenienie, już nie tylko w kategorii pielęgnacji twarzy, ale także w pielęgnacji ciała i włosów. Nie bez znaczenia będzie nurt naturalny i eco, z pewnością pojawią się wpisujące się w niego nowości. Rok 2017 to dalsze poszukiwanie inspiracji z rożnych zakątków świata – tutaj przewidujemy umocnienie się popularność produktów opartych na koreańskich rytuałach pielęgnacyjnych.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… nadal naturalne składniki roślinne. Spodziewamy się także powrotów do znanych już klientom składników aktywnych, takich jak witamina C, retinol, peptydy, oleje.

Konsumenta 2017 charakteryzuje... przede wszystkim ciekawość. Ciekawość nowych produktów, zarówno ich działania, jak i formy podania. Konsument 2017 jest bardziej świadomy, szuka nowości i chce być zaskakiwany. Coraz częściej chce utożsamiać się z marką i jej charakterem.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... przede wszystkim zwiększenie dostępności naszych produktów w sklepach. Nasza oferta produktowa jest bardzo szeroka i obejmuje wiele kategorii. Wiąże się to z tym, że nie wszystkie produkty są wszędzie łatwo dostępne dla klientów. Wielokrotnie odbieramy zapytania od konsumentów, związane z dostępnością konkretnych produktów w ich okolicy.

Obawiamy się… że na realizację naszych celów mogą niekorzystnie oddziaływać zmiany kursów walut, które bezpośrednio wpływają na cenę wyrobu gotowego.

W 2016 r. udało nam się… rozpocząć współpracę z kilkoma nowymi klientami, osiągnąć wzrosty we wszystkich krajowych kanałach dystrybucji oraz na rynkach eksportowych. Udało nam się też wprowadzić nowe rozwiązania wspomagające i usprawniające procesy produkcji, magazynowania, sprzedaży oraz rozliczeń.

Nasze najbardziej udane wdrożenia 2016 r. to… rozszerzenie marki Herbal Care m.in. o dezodoranty do stóp, wprowadzenie odbudowującej kuracji do włosów na gorąco w linii Jantar, a przede wszystkim stworzenie nowej marki do pielęgnacji twarzy, ciała oraz dłoni – Dermiss, w skład której dziś wchodzi już 18 produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 06:45