StoryEditor
Producenci
23.09.2024 15:38

Margot Robbie została nową ambasadorką Chanel No. 5

Australijska gwiazda filmu ‘Barbie‘ jest nową twarzą kultowego zapachu dla kobiet. / Chanel

Margot Robbie, uznana australijska aktorka, została nową twarzą jednego z najbardziej rozpoznawalnych zapachów na świecie – Chanel No. 5. Dołączyła do elitarnego grona kobiet, które wcześniej reprezentowały ten ikoniczny zapach, takich jak Nicole Kidman i Catherine Deneuve, a ostatnio Marion Cotillard, która była twarzą kompozycji od 2020 r.

Margot Robbie, zdobywczynię licznych nagród filmowych i dwukrotnie nominowaną do Oscara aktorkę, oficjalnie ogłoszono nową ambasadorką Chanel No. 5. Zapach, który powstał w 1921 roku i do tej pory sprzedał się w milionach egzemplarzy, od dekad pozostaje symbolem luksusu i elegancji. Warto wspomnieć, że w 2023 roku sprzedaż perfum marki Chanel osiągnęła wartość blisko 10 miliardów dolarów, co stanowiło 12-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

Nowa kampania z Margot Robbie pojawi się na ekranach kin, telewizji i platformach cyfrowych jeszcze przed końcem 2024 roku. Prognozuje się, że wpływy z samego Chanel No. 5 mogą wzrosnąć o 15 proc. dzięki współpracy z aktorką, co może przynieść dodatkowe 1,5 miliarda dolarów przychodów. Chanel niezmiennie udowadnia, że potrafi łączyć dziedzictwo z nowoczesnością, a Margot Robbie stanowi idealny symbol tej równowagi.

Robbie to kolejna znana globalnie aktorka, która staje się twarzą Chanel No. 5. Przed nią tę funkcję pełniły między innymi Marilyn Monroe, która twierdziła, że do łóżka zakłada jedynie kilka kropel Chanel No. 5. Marka Chanel pozostaje w rękach rodziny Wertheimer, której członkowie są potomkami współzałożyciela marki, Pierre’a Wertheimera. Obecnie firmą zarządzają bracia Alain i Gérard Wertheimer, którzy są jej współwłaścicielami. Rodzina Wertheimer kontroluje Chanel od lat 20. XX wieku, kiedy to Pierre Wertheimer zawarł umowę z Coco Chanel na sfinansowanie produkcji perfum Chanel No. 5.

Czytaj także: Chanel raportuje imponujące wyniki za 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.10.2024 15:14
Delia Cosmetics poszerza portfolio o markę Masveri
W ofercie Masveri znajdują się produkty do pielęgnacji i higieny ciała, twarzy, brody i włosów.Masveri

Delia Cosmetics, czołowy polski producent kosmetyków, ogłosiła przejęcie marki Masveri, specjalizującej się w innowacyjnych produktach pielęgnacyjnych dla mężczyzn. To strategiczne posunięcie umożliwi firmie zwiększenie obecności w segmencie kosmetyków męskich, a także wzmocni jej pozycję na rynku krajowym i międzynarodowym.

Delia Cosmetics Sp. z o.o., jedna z wiodących firm kosmetycznych w Polsce, ogłosiła przejęcie marki Masveri, znanej z innowacyjnych produktów pielęgnacyjnych i stylizacyjnych skierowanych do mężczyzn. Inwestycja ta wpisuje się w strategię rozwoju Delia Cosmetics, mającą na celu zwiększenie udziału w dynamicznie rozwijającym się segmencie kosmetyków męskich. Przejęcie umożliwi firmie nie tylko wzbogacenie oferty, ale także zapewni Masveri dostęp do nowoczesnych zasobów produkcyjnych, co ma sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na rynku.

Marka Masveri, która zdobyła popularność dzięki wyjątkowym produktom dostosowanym do potrzeb współczesnych mężczyzn, będzie kontynuować swoją działalność we współpracy z twórcami w ramach spółki Masveri Sp. z o.o. Przejęcie 100 proc. udziałów przez Delia Cosmetics daje jej szansę na rozszerzenie zasięgu dystrybucji Masveri także na rynki zagraniczne, co otwiera nowe możliwości rozwoju. Transakcja została przeprowadzona przy udziale doradców: Pharmabroker jako doradca transakcyjny oraz kancelarii prawnych Lubasz i Wspólnicy oraz Marszałek i Partnerzy.

Strategia Delia Cosmetics opiera się na konsekwentnym wzmacnianiu pozycji w branży poprzez dywersyfikację oferty. Marka Masveri wg. zarządu Delia Cosmetics doskonale wpisuje się w ten plan, pozwalając firmie na odpowiedź na potrzeby konsumentów poszukujących wysokiej jakości kosmetyków męskich. Dzięki połączeniu zasobów obu firm klienci zyskają dostęp do rozszerzonej oferty, rozwijanej we współpracy z ekspertami branżowymi, co stanowi istotną wartość dodaną zarówno na polskim, jak i międzynarodowym rynku kosmetyków męskich.

Dostrzegamy ogromny potencjał w segmencie kosmetyków męskich, a przykład sukcesu marki Masveri i jej ugruntowana pozycja w największej sieci sprzedaży Rossmann pokazuje, że na rynku zdominowanym przez międzynarodowe koncerny wciąż jest miejsce na nowe i odważne projekty. Z produktów Masveri korzystałem już wcześniej jako stały klient i ich fan — jeszcze na długo przed poznaniem jej założycieli i transakcją. Wcale nie dziwi mnie jej stały wzrost – mężczyźni wracają po Masveri do Rossmanna cyklicznie, ponieważ produkty są rewelacyjne i bronią się same

- powiedział Marcin Polak, Dyrektor Zarządzający Delia Cosmetics.

Czytaj także: Delia Cosmetics zakłada dalszy rozwój także poprzez przejęcia

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2024 15:46
Spadła sprzedaż kosmetyków Procter & Gamble w pierwszym kwartale 2025 roku
Na zdj. siedziba Procter&Gamble (fot. Shutterstock)Shutterstock

W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2025 Procter & Gamble odnotował spadek sprzedaży netto w swojej dywizji kosmetycznej o 5 proc., pomimo wzrostu organicznej sprzedaży o 2 proc. Kluczowym czynnikiem wpływającym na wyniki była słabsza sprzedaż w Chinach, szczególnie w przypadku marki SK-II.

Wyniki finansowe Procter & Gamble za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025 wykazały spadek sprzedaży netto o 1 proc., osiągając poziom 21,7 miliarda dolarów. W segmencie kosmetycznym firma odnotowała znaczny spadek, z wynikiem 3,9 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Największym problemem okazała się słaba sprzedaż w Chinach, gdzie niska skłonność konsumentów do zakupów szczególnie uderzyła w markę SK-II. Pomimo wzrostu sprzedaży na rynku północnoamerykańskim oraz dobrych wyników w Europie i Ameryce Łacińskiej, globalne wyniki nie spełniły oczekiwań firmy.

Segment pielęgnacji włosów odnotował dobre wyniki na rynkach zachodnich, jednak nie wystarczyły one, by zrównoważyć straty w Azji. Również inne segmenty, takie jak pielęgnacja i golenie, pozostały na stabilnym poziomie, generując 1,7 miliarda dolarów, co oznacza brak wzrostu rok do roku. Segment zdrowotny, w tym opieka stomatologiczna, odnotował wzrost o 2 proc., jednak również w tym przypadku problemy na rynku chińskim wpłynęły negatywnie na wyniki.

Dyrektor finansowy Procter & Gamble, Andre Schulten, podkreślił, że poprawa wyników w Chinach może potrwać kilka kolejnych kwartałów. Mimo trudności, firma utrzymuje prognozy wzrostu organicznego na poziomie 3-5 proc. w skali całego roku. Innowacje, zwłaszcza w segmencie kosmetycznym, mają być kluczowym czynnikiem napędzającym przyszły wzrost i odbudowę pozycji firmy w kluczowych regionach, w tym w Chinach.

Czytaj także: Procter & Gamble pod presją ujawnienia nierówności płacowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2024 01:54