Jaki będzie 2018 r. dla branży kosmetycznej?
Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku mogą być relacje i ustalanie współpracy z największymi odbiorcami kosmetyków, czyli sieciami drogeryjnymi i handlowymi. Ważnym zadaniem dla branży – zarówno w odniesieniu do organizacji zrzeszających firmy kosmetyczne, jak też w kontekście każdej marki indywidualnie – będzie stworzenie równorzędnych warunków do negocjacji. Takich, w których żadna ze stron nie ma pozycji dominującej lub nie wykorzystuje swojej siły w sposób, który zaburza zdrową konkurencję i możliwość do rozwoju dla wszystkich podmiotów na rynku.
Jakie główne czynniki będą miały wpływ na: rynek kosmetyczny, handel, relacje z konsumentem?
Obecny rynek kosmetyków w Polsce najlepiej opisują trzy słowa: natura, dynamika i młodość. Z naturą wiąże się silny trend zdrowego, zrównoważonego życia. Poszukujemy rozwiązań, które pozwalają nam poczuć się dobrze. Wybieramy więc produkty, których źródłem jest przyroda. Silna dynamika związana jest z kolei z coraz krótszym życiem produktów na półce. Cały czas zwiększa się tempo wprowadzania kolejnych nowości. Firmy kosmetyczne muszą coraz mocniej kreować trendy, aby na dłuższy moment wzbudzić zainteresowanie konsumentów – wybranym kosmetykiem, formułą czy składnikiem. Oba powyższe trendy łączy ich inicjator, którym dziś jest młody konsument. To właśnie młodzi napędzają zachowania na rynku i wpływają na strategiczne decyzje w firmach. Jako nowoczesna firma chcemy cały czas nadążać za ich oczekiwaniami, językiem oraz być częścią ich świata.
Jakie są najważniejsze plany rozwoju firmy w 2018 r.?
W 2018 roku planujemy trzymać się dotychczasowego kursu na dynamiczny rozwój. Naszym największym atutem jest elastyczność i szerokie możliwości w tworzeniu kosmetyków, a także szybkie reagowanie na zmieniające się trendy. Zapewnia nam to własne laboratorium oraz zespół świetnych ekspertów. Z drugiej strony musimy mieć też na uwadze coraz większe wyzwania organizacyjne, które pojawiają się wraz ze wzrostem – związane m.in. z planowaniem produkcji, magazynowaniem, transportem. Dlatego tak ważny jest dla nas rozwój dwutorowy – rosnącej liczbie wdrożeń muszą towarzyszyć inwestycje w zasoby ludzkie, środki produkcyjne oraz obsługę wielu procesów, które w harmonijnym połączeniu prowadzą do obecności naszego kosmetyku na półce w łazience konsumenta.