StoryEditor
Producenci
08.08.2019 00:00

Marcin Pawlikowski, wiceprezes Boruta Zachem: Postawiliśmy na zieloną chemię

-  Postawiliśmy na rozwój tzw. zielonej chemii, zatrudniliśmy zespół doświadczonych naukowców i menedżerów. Koncentrujemy się na rozbudowie dystrybucji Only Bio i Only Eco i zamierzamy wprowadzić nowe unikalne linie produktowe - zapowiada Marcin Pawlikowski, wiceprezes zarządu Boruta Zachem.

Działania firmy Boruta Zachem skoncentrują się  m.in. na rozwoju Laboratorium Naturella, które opracowuje  substancje oraz kosmetyki i środki czystości oparte na surowcach naturalnych. 

- Ambicją naszej grupy jest budowa silnego portfolio produktów ekologicznych dzięki wykorzystaniu pionierskiej ekoprodukcji - powiedział podczas konferencji prasowej Marcin Pawlikowski, wiceprezes Boruta-Zachemspółki notowanej na NewConnect, działającej w branży chemicznej. - Każdy kanał jest dla nas ważny, ale stawiamy bardzo mocno na rozwój e-commerce - dodał. Za strategiczne cele uznał też rozbudowę sieci dystrybucyjnej Only Bio (kosmetyki) i Only Eco (środki czystości) oraz zwiększenie wolumenów sprzedaży.

Spółka inwestuje również w budowę proekologicznej zielonej fabryki z nowoczesnym centrum R&D, gdzie produkowane będą kosmetyki naturalne nowej generacji oraz w firmę InventionBio, która zajmuje się biotechnologią. - Misją tej firmy jest stworzenie największej w Polsce biorafinerii, gdzie produkcja biosurfaktantów zastąpi całkowicie surfaktanty chemiczne. Boruta Zachem skupi się na promowaniu zielonej chemii i gospodarki obiegu zamkniętego - podkreślił Marcin Pawlikowski.

Wyniki finansowe

Za najważniejsze osiągnięcie spółki w ostatnim czasie wiceprezes zarządu uznał znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży. Na koniec maja 2019 r. przychody firmy były o ponad 1 mln zł wyższe niż w całym ubiegłym roku. W czwartym kwartale 2018 r. spółka osiągnęła 8,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o ponad 24 proc. względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 2 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów był efektem rosnącej skali działalności segmentu chemii gospodarczej i kosmetyków, których produkcja oparta jest na bazie ekologicznej biosurfaktyny.

Ekspansja krajowa i zagraniczna

Firma planuje dalszy dynamiczny wzrost biznesu, chce zwiększyć zdolności sprzedażowe w rezultacie nawiązania relacji z dużymi sieciami handlowymi i drogeriami, rozszerzając dystrybucję w kraju i za granicą. 

Nowe kontrakty w kraju spółka podpisała z dystrybutorem Davi, udziałowcem wchodzącym w skład Grupy Południe, dystrybutorem Primavera Parfum (e-commerce) oraz z sieciami drogeryjnymi takimi jak Rossmann, Super-Pharm, Hebe (rozszerzenie oferty o kilkanaście nowych indeksów), drogerie Visage (wchodzące w skład sieci DP Drogerie Polskie) i drogerie Vica. Nowe umowy zostały też zawarte z sieciami handlowymi, takimi jak Kaufland, Auchan/Schiever, Lewiatan oraz niemiecką siecią ekomarketów.

Nowe zagraniczne kontrakty Boruta Zachem podpisała z dystrybutorami marek Only Bio i Only Eco w Szwajcarii, Hiszpanii, Słowacji, Tajwanie oraz na Węgrzech. Obecnie produkty tych marek sprzedawane są już w 10 krajach - w UK, Francji, Niemczech, Finlandii, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji i w Czechach, w Szwajcarii i na Tajwanie. Trwają negocjacje nowych kontraktów w USA, Włoszech, Szwecji, Chinach, Japonii, Korei i w Australii.

Rozpoznawalność marek

Boruta Zachem buduje też rozpoznawalność marek Only Bio i Only Eco produkowanych przez należące do spółki Laboratorium Naturella. W tym celu firma zatrudniła Katarzynę Bosacką w roli ambasadorki tych marek i rozpoczęła długofalową kampanię edukacyjno-promocyjną z jej udziałem, w różnych mediach - prasie, internecie - w tym w mediach społecznościowych. - Stawiamy na komunikację oraz kampanię marketingową i edukacyjną w internecie. W sierpniu ruszy kanał internetowy "Eco Bosacka" - zapowiedział Marcin Pawlikowski

Jak poinformował, Naturella dynamicznie się rozwija i na koniec lipca osiągnęła dwukrotność zeszłorocznego przychodu. Firma rozszerzyła ofertę pielęgnacyjną marki Only Bio o różne rodzaje produktów do twarzy na dzień i noc oraz o hipoalergiczny krem do twarzy dla mężczyzn i gamę naturalnych kremów do rąk i paznokci.

- Każdy nasz produkt ma co najmniej 99 proc. składników naturalnych. Mamy certyfikaty Vegan Society. Cały czas rozszerzamy naszą ofertę produktową, w dziale badawczo-rozwojowym pracujemy również nad kolejnymi kosmetykami dla mężczyzn - podał Marcin Pawlikowski. 

Obecnie w portfolio Naturelli jest prawie 150 produktów. 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:43