StoryEditor
Producenci
15.12.2023 10:07

Maciej Zień w najnowszej kolekcji ponownie wsparł inicjatywę #RethinkFashion marki Perwoll

Maciej Zień i Perwoll wspólnie przekonują do zrównoważonej mody / mat. prasowe Henkel
W kolekcji Macieja Zienia „Black & White Symphony”, która projektant zaprezentował w grudniu podczas pokazu w Teatrze Wielkim Opery Narodowej ponownie wybrzmiała idea zrównoważonej mody w zgodzie z inicjatywą #RethinkFashion marki Perwoll firmy Henkel.

Grudniowy pokaz Macieja Zienia pod hasłem "Black and White Symphony" okazał się być nie tylko prezentacją kolekcji mody, ale przede wszystkim wydarzeniem artystycznym z okazji jubileuszu 25-lecia marki. 

image
mat. prasowe Henkel

Jedna z części pokazu  odbyła się na wybiegu, druga – wśród widowni. Kolekcję zaprezentowały muzy i ambasadorki projektanta, wśród których są Agnieszka Grochowska, Magdalena Cielecka, Danuta Stenka, Magdalena Mołek, Maja Ostaszewska, Edyta Herbuś, Małgorzata Socha, Agnieszka Dygant, Marcelina Zawadzka, Magdalena Lamparska, Helena Norowicz, a także Robert Kupisz.

Podczas pokazu nie zabrakło również wątku odpowiedzialnej mody. W nowej kolekcji pojawiły się dwie kreacje znane już z poprzednich linii, jednak w zupełnie innym ujęciu. To inspiracja dla tych, którzy pragną świadomie kształtować swój styl, wpływając jednocześnie na przyszłość mody i dążąc do zrównoważonego podejścia w tym obszarze.

image
mat. prasowe Henkel

Była to kolejna odsłona kampanii #RethinkFashion marki Perwoll firmy Henkel, która inspiruje do podejmowania bardziej świadomych i odpowiedzialnych wyborów modowych. Podpowiada przy okazji, że w realizacji tego celu pomagają innowacyjne rozwiązania marki Perwoll, które odnawiają włókna, odświeżają kolory i sprawiają, że ubraniami można cieszyć się dłużej.

image
mat. prasowe Henkel

Marka Perwoll nawiązała współpracę z Maciejem Zieniem w czerwcu tego roku. Wtedy w Centrum Bankowo Finansowym w Warszawie odbył się pierwszy wspólny pokaz marek, które przekonywały, że można ubierać się modnie i równocześnie dbać o środowisko.

image
mat. prasowe Henkel

Magdalena Kostrzewa, senior group brand manager w Henkel Consumer Brands podkreśla:

Edukacja naszych konsumentek, dokonywanie świadomych wyborów i podejmowanie działań zgodnych z duchem slow fashion są wpisane w DNA marki Perwoll. Jestem głęboko przekonana, że dzięki wspólnym wartościom, które połączyły niezawodność marki Perwoll i niezwykły kunszt Macieja uda nam się dotrzeć do szerokiej grupy odbiorczyń i odbiorców i dalej razem promować ideę zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu

Za działania promujące slow fashion i odpowiedzialną konsumpcję mody marka Perwoll, należąca do koncernu Henkel, została już dwa razy nagrodzona brązową statuetką Effie. Pierwsze wyróżnienie za kampanię #RethinkFashion zostało przyznane w 2020 roku, drugie w 2022. W obu przypadkach jury doceniło zarówno zamysł, jak i dokonania marki Perwoll, która od lat pomaga konsumentom dłużej cieszyć się ulubionymi ubraniami w myśl hasła „Nowe? Nie, wyprane w Perwollu”.

Pokaz Macieja Zienia odbył się 11 grudnia w Teatrze Wielkim Opery Narodowej.

 

Czytaj też: Maciej Zień stworzył kolekcję kosmetyków do makijażu

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.02.2025 14:38
L’Oréal sprzedaje udziały w Sanofi za 3 miliardy euro
Sanofi

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w firmie farmaceutycznej Sanofi, uzyskując z transakcji 3 miliardy euro. To krok mający na celu optymalizację bilansu po ostatnich przejęciach oraz dywersyfikację źródeł finansowania. Sprzedaż odbywa się w ramach programu skupu akcji Sanofi, a decyzja L’Oréal wywołała reakcję rynku, powodując spadki wartości obu firm na giełdzie.

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal SA zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w firmie farmaceutycznej Sanofi, uzyskując z transakcji 3 miliardy euro (3,1 miliarda dolarów). Koncern sprzeda 29,6 miliona akcji po cenie 101,50 euro za sztukę, co stanowi 2,8-procentowy rabat w stosunku do piątkowego kursu zamknięcia Sanofi. W wyniku transakcji udział L’Oréal w kapitale zakładowym Sanofi zmniejszy się z około 9,4 procent do 7,2 procent, a prawo głosu spadnie do 13,1 procent.

Reakcja rynku i powody sprzedaży

Ogłoszenie sprzedaży udziałów spowodowało spadek cen akcji Sanofi o 0,63 procent, do poziomu 103,74 euro, podczas gdy L’Oréal zanotował większy spadek – o 2,62 procent. Koncern uzasadnia decyzję optymalizacją bilansu po ostatnich akwizycjach, takich jak zakup producenta mydeł Aēsop za 2,6 miliarda dolarów w 2023 roku. Transakcja wpisuje się w program skupu akcji Sanofi, który został ogłoszony w ubiegłym tygodniu. W ostatnim roku akcje Sanofi wzrosły o niemal 20 procent, podczas gdy wartość rynkowa L’Oréal spadła o podobną wartość, głównie z powodu spadku popytu w Chinach.

Strategia inwestycyjna i długoterminowe plany

L’Oréal posiada udziały w Sanofi od 1999 roku, kiedy to sprzedał firmie farmaceutycznej jedno ze swoich przedsiębiorstw w zamian za akcje. W latach 2021–2023 koncern kosmetyczny otrzymał 1,27 miliarda euro dywidend z Sanofi. Inwestorzy od dłuższego czasu spekulowali na temat możliwości sprzedaży akcji przez L’Oréal w celu finansowania ekspansji. Równocześnie rynek obserwuje strategię Nestlé, które trzy lata temu zmniejszyło swoje udziały w L’Oréal do około 20 procent. Kontrolę nad firmą kosmetyczną utrzymuje rodzina Bettencourt Meyers, posiadająca 35-procentowy pakiet akcji o wartości około 78 miliardów dolarów według Bloomberg Billionaires Index.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.02.2025 12:19
GXO Logistics i Versace przedłużają współpracę we Włoszech
GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.Versace

Dzięki odnowieniu umowy, obejmującej obsługę logistyki wielokanałowej, obecna współpraca GXO i Versace będzie trwała łącznie już ponad 15 lat.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił odnowienie współpracy z luksusową marką modową Versace, dla której zarządza logistyką wielokanałową obejmującą wszystkie linie produktowe Versace, zapewniając zwroty B2B i B2C, kontrolę jakości i usługi wartości dodanej, takie jak etykietowanie i naprawa odzieży.

Jesteśmy zaszczyceni, że Versace nadal powierza zarządzanie swoją logistyką naszym zespołom we Włoszech, dzięki czemu nasza współpraca trwa już prawie dwie dekady – komentuje Alessandro Renzo, dyrektor zarządzający GXO na Włochy i Szwajcarię. – Z biegiem czasu rozszerzyliśmy nasze partnerstwo o obsługę dodatkowych kanałów sprzedaży i nowych linii produktowych i jesteśmy gotowi do dalszego wspólnego rozwoju poprzez ciągłe doskonalenie oparte na technologii.

GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.

Współpraca obejmuje również logistykę surowców oraz obsługę wielokanałową, w tym zamówienia bezpośrednie dla konsumentów z dwóch magazynów w Bellinzago Novarese i Novara, z których każdy obejmuje antresole o łącznej powierzchni 12 tys. mkw.

Aby zwiększyć wydajność operacyjną, GXO wdrożyło szereg rozwiązań technologicznych, w tym wiszące sortowniki odzieży, RFID i przenośniki w każdym magazynie. Wyrazem zaangażowania GXO w obszarze ESG jest zainstalowanie oświetlenia LED oraz bezpośredni model zatrudnienia.

Duże doświadczenie w logistyce mody luksusowej oraz umiejętności, profesjonalizm i dbałość o szczegóły, a także ciągłe doskonalenie napędzane technologią, sprawiają, że partnerstwo z GXO jest dla nas kluczowe w spełnianiu obietnic, składanym naszym klientom – powiedział Fulvio Mizzau, dyrektor logistyki Versace. – W najbliższej przyszłości czeka nas wiele wyzwań, jednak wierzymy, że wspólnie z GXO będziemy mogli odpowiedzieć na nie wszystkie – dodał.

GXO zarządza w Europie ponad 60 centrami logistycznymi, dedykowanymi obsłudze branży modowej. Poprzez wykorzystanie wiodącej w branży technologii, skali i doświadczeniu, GXO optymalizuje łańcuchy dostaw, usprawniając przepływ towarów i zapewniając najlepsze w swojej klasie doświadczenia konsumenckie w zakresie realizacji zamówień e-commerce, dystrybucji wielokanałowej, usług wartości dodanej i logistyki zwrotów. 

GXO z powodzeniem wdraża technologię, która umożliwia markom modowym optymalizację operacji, redukcję kosztów i poprawę bezpieczeństwa. System sortowania 3D firmy GXO zwiększają przepustowość trzykrotnie podczas sezonowych szczytów zamówień. Ramiona robotyczne Pick-it-easy przyspieszają procesy kompletacji zamówień e-commerce. Skanery ubieralne zwiększają produktywność, a rozwiązania do pakowania 3D zmniejszają koszty wysyłki i wpływ na środowisko.

GXO Logistics jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej, który korzysta z dynamicznego rozwoju e-commerce, automatyzacji oraz outsourcingu. GXO dąży do zapewnienia opartego na różnorodności, atrakcyjnego miejsca pracy dla ponad 130 tys. pracowników w ponad 970 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln mkw. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając zwinne i skalowalne odpowiedzi na złożone wyzwania logistyczne za pomocą zaawansowanych technologicznie rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw i e-commerce.

Czytaj też: Jacek Ledwoń, GXO: Wielokanałowa sprzedaż przyniosła szereg wyzwań w obszarze logistyki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 06:52