StoryEditor
Producenci
17.05.2022 00:00

Maciej Stradomski, CMT Advisory, o fuzjach i przejęciach podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej

Fuzje i przejęcia na rynku kosmetycznym. Jaką drogę wybrać w obliczu aktualnych wyzwań – to tytuł wykładu, który podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej poprowadzi dr hab. Maciej Stradomski, prof. UEP, członek zarządu CMT Advisory. Forum odbędzie się już 24 maja w Warszawie w ramach Retail Trends 2022.

Kryzys zawsze wywołuje ruchy własnościowe wśród firm. W biznesie kosmetycznym rozpoczął się sezon na zakupy i przejęcia. Lokalne marki trafiają w ręce funduszy lub koncernów. Widać to na światowych rynkach i na naszym polskim. Niektóre firmy nie wytrzymują też tempa zmian i zamykają działalność. Czy biznes kosmetyczny już zaciągnął hamulec, czy rodzinne firmy boją się jutra?

Czytaj więcej: Fundusze i koncerny ruszyły na zakupy. Na celowniku lokalne marki kosmetyczne

Ta analiza stała się punktem wyjściowym do wykładu dr hab. Macieja Stradomskiego, członka zarządu firmy CMT Advisory zajmującej się m.in. doradztwem transakcyjnym, którego wysłuchają uczestnicy 10. Forum Branży Kosmetycznej. Forum odbędzie się już 24 maja w Warszawie w ramach wydarzenia Retail Trends 2022.

Maciej Stradomski jest doktorem habilitowanym finansów. Profesorem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, na którym przez lata pełnił rolę Kierownika Katedry Inwestycji i Rynków Kapitałowych. Przewodniczącym Rady Programowej Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz członkiem zarządu w firmie doradczej CMT Advisory.

To także autor oraz recenzent licznych publikacji naukowych oraz prasowych z zakresu finansów przedsiębiorstw.

Specjalizuje się w dziedzinie transakcji fuzji i przejęć na rynku prywatnym, strategiach finansowych oraz nadzorze właścicielskim przedsiębiorstw. Prowa dzi liczne projekty z zakresu pozyskiwania finansowania oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw. Przez kilkanaście lat związany był z bankowością i funduszem typu private equity. Pełni również rolę członka rad nadzorczych w licznych spółkach kapitałowych.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, a także dla wszystkich, którzy interesują się biznesem kosmetycznym, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Tegoroczna edycja Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongres Rynku FMCG odbędą się już 24 maja w Warszawie w ramach wydarzenia Retail Trends 2022.

Kongresowi Retail Trends 2022 towarzyszyć będzie strefa start-upów powered by foodtech.ac, realizowana wspólnie z akceleratorem start-upów Foodtech.ac. Pokaźne grono młodych firm zaprezentuje swoje produkty i pomysły biznesowe. Strefa Start-upów to kolejny projekt będący odpowiedzią na aktualne trendy w branży spożywczej, w tym na gwałtowny wzrost wartości rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych.

W dodatkowej sali ukraińskiej pojawią się przedstawiciele największych ogólnokrajowych i regionalnych sieci sklepów oraz stacji paliw działających w Ukrainie. Do Warszawy przyjadą m.in. przedstawiciele sieci Epicentr (DIY), Sim23 (convenience store), ATB, Fozzy Group, Welyka Kieszenia, Tor-Ba, KOLO, Nasz Kraj/SPAR i WOG, którzy są zainteresowani nawiązaniem bezpośredniego kontaktu z polskimi firmami – producentami i dystrybutorami działającymi w branży FMCG.

Sprzedaż wejściówek i rejestracja na Retail Trends trwa do 17 maja 2022.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 22:19