StoryEditor
Producenci
01.12.2023 09:57

MAC przekazał 520 mln USD dla organizacji działających na rzecz równouprawnienia i profilaktyki AIDS

Kultowe odcienie pomadek M·A·C Viva Glam / MAC
Marka MAC od 29 lat 100 proc. środków ze sprzedaży pomadek Viva Glam przekazuje dla organizacji działających na rzecz równouprawnienia i profilaktyki AIDS. W Polsce wspiera działania Fundacji Edukacji Społecznej.

Marka M·A·C o swoich działaniach pomocowych przypomina z okazji Światowego Dnia AIDS, przypadającego na 1 grudnia. Wszystko zaczęło się w 1994 roku, od pierwszej kampanii stworzonej dla kolekcji Viva Glam z prowokacyjnym sloganem „Jestem dziewczyną M·A·C”, której twarzą została obecna ikona Drag Queen RuPaul. Na przestrzeni lat pojawiło się w niej wiele różnych gwiazd, jak Lady Gaga, Elton John, Cyndi Lauper, Nicki Minaj, Ricki Martin czy Dita Von Tees.

Od samego początku 100 proc. środków uzyskanych ze sprzedaży pomadek z kolekcji M·A·C Viva Glam jest przekazane na rzecz lokalnych organizacji wspierających równe prawa dla wszystkich, kobiety i dziewczęta, społeczność LGBTQIA+, osoby żyjące z HIV/AIDS lub dotknięte tym problemem. Do chwili obecnej marka zebrała już na całym świecie ponad 520 mln dol.

W Polsce M·A·C Viva Glam działa od 16 lat, a od przeszło 7 lat marka współpracuje z FES, czyli Fundacją Edukacji Społecznej, która jest jednym z wielu beneficjentów działań prowadzonych przez M·A·C na całym świecie. Dzięki wspólnym działaniom na rzecz profilaktyki HIV i AIDS, marce i fundacji udało się zwrócić uwagę kobiet w ciąży na bezwzględną konieczność wykonywania testów na HIV, dzięki czemu zanotowano prawie 10 proc. wzrost świadomości i wykonywania badań w tej grupie.

Dominic Skinner, M·A·C global senior artist, UK and Ireland, mówi:

Dla wielu osób szminka jest nie tylko produktem. Kosmetyk ten daje im wielką siłę wyrażoną pewnością siebie, symbolizuje akt buntu, a czasem służy jako zbroja chroniąca przed całym światem. Jednak pomadką M·A·C Viva Glam ma prawdziwą moc zmieniania życia. Od 1994 roku podnosi ludzi na duchu, oferując im wsparcie, a także wywierając pozytywny wpływ na ich życie.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:11