StoryEditor
Producenci
12.02.2021 00:00

LVMH wstrzymuje dom mody Fenty

Grupa dóbr luksusowych LVMH oraz artystka Rihanna wstrzymali uruchomienie domu mody Fenty, co potwierdzili w środowym oświadczeniu. „Rihanna i LVMH wspólnie podjęli decyzję o wstrzymaniu działalności pret a porter z siedzibą w Europie w oczekiwaniu na lepsze warunki” - informuje retaildive.com.

"LVMH i Rihanna potwierdzają swoje ambicje, aby skoncentrować się na wzroście i długoterminowym rozwoju ekosystemu Fenty, skupiającego się na kosmetykach, pielęgnacji skóry i bieliźnie” - ogłosił w środę 10 lutego koncern LVMH w komunikacie prasowym.

W atmosferze, która nie sprzyja nowym otwarciom, bo luksusowe marki musiały pogodzić się z rozwojem handlu elektronicznego i spadkami w sklepach stacjonarnych, LVMH zdecydował o odłożeniu tej, zapowiadanej od dłuższego czasu, inwestycji. Francuski gigant nie jest wyjątkiem i może grać bezpiecznie, pozostając przy bardziej uznanych domach mody, do których należą między innymi Louis Vuitton, Fendi, Celine i Christian Dior i inne.

- Linia kosmetyków i bielizny Rihanny istnieje dłużej niż dom Fenty, zyskując popularność na tych rynkach nie tylko dzięki sile gwiazdy Rihanny, ale także ich inkluzywności w zakresie rozmiarów i odcienia skóry - twierdzi analityczka Jane Hali & Associates, Jessica Ramírez.

Jak zauważono w mediach, dom Fenty był dopiero drugą rodzimą marką high-fashion stworzoną przez LVMH i jedyną prowadzoną przez czarnoskórą kobietę. Wcześniej paryski koncern założył firmę Christian Lacroix w 1987 roku.

Tymczasem pochodząca z Barbadosu Rihanna (prawdziwe nazwisko Robyn Fenty) rozwija swoje marki kosmetyczne. We współpracy z Kendo Brands, producentem kosmetyków należącym do LVMH, przedstawiła w sierpniu 2020 roku swoją drugą globalną markę kosmetyczną, Fenty Skin, o czym pisaliśmy tutaj. W 2017 roku zadebiutowała w świecie urody linią kosmetyków kolorowych Fenty Beauty.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 23:48