Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), największy na świecie koncern dóbr luksusowych, opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025. Spółka określiła swój wynik jako „wykazujący dobrą odporność” mimo trudnego otoczenia geopolitycznego i gospodarczego. Łączna sprzedaż osiągnęła poziom 20,311 miliarda euro, co oznacza spadek o 3 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W ujęciu organicznym spadki odnotowały prawie wszystkie segmenty działalności.
W segmencie perfum i kosmetyków sprzedaż spadła o 1 procent, do poziomu 2,178 miliarda euro. Podobny, jednoprocentowy spadek odnotowano w dziale Sprzedaży Selektywnej, gdzie przychody wyniosły 4,189 miliarda euro. Warto jednak zaznaczyć, że segment ten nadal korzysta z silnego wzrostu sieci Sephora, która pozostaje jednym z kluczowych motorów napędowych grupy.
Analizując wyniki regionalne, Europa ponownie osiągnęła wzrost na bazie stałego zakresu konsolidacji i kursów walutowych. W Stanach Zjednoczonych odnotowano niewielki spadek, mimo solidnych wyników segmentów Mody i Wyrobów Skórzanych oraz Zegarków i Biżuterii. Japonia wykazała spadek względem pierwszego kwartału 2024 roku, kiedy to wyniki były szczególnie dobre dzięki dużemu popytowi ze strony chińskich konsumentów. W pozostałej części Azji utrzymały się podobne tendencje jak rok wcześniej.
W oficjalnym komunikacie LVMH podkreśliło, że mimo trudnych warunków rynkowych firma „zachowała dobrą odporność i utrzymała silne tempo innowacji”. Choć wyniki za pierwszy kwartał wskazują na spowolnienie, zwłaszcza w ujęciu organicznym, stabilność w kluczowych obszarach oraz dobre wyniki niektórych marek w portfolio mogą świadczyć o zdolności koncernu do adaptacji w zmiennym otoczeniu globalnym.