Organiczny wzrost przychodów wyniósł 36 proc. w porównaniu do 2020 roku i 14 proc. w porównaniu do 2019 roku. Konsorcjum dóbr luksusowych zauważyło, że wśród najważniejszych wydarzeń mających wpływ na dobry wynik finansowy był światowy sukces zapachu Sauvage Christiana Diora oraz „silne odbicie” perfum Sephora.
Kategoria perfum i kosmetyków zyskała 26 proc, rok do roku, podczas gdy selektywna sprzedaż wzrosła o 16 proc. W porównaniu do działów mody i wyrobów skórzanych, win i alkoholi, zegarków i biżuterii LVMH, obie te kategorie nie poprawiły się jeszcze w porównaniu z 2019 rokiem.
– LVMH osiągnął niezwykłe wyniki w 2021 r. zwłaszcza w kontekście stopniowego wychodzenia z kryzysu zdrowotnego. Rekordowych wyników Grupy nie udałoby się osiągnąć bez efektywności i zdolności naszego zespołu do adaptacji, a zwłaszcza pozostawania w kontakcie z naszymi klientami. Rok 2021 był również rokiem, w którym LVMH było głęboko poruszone tragiczną śmiercią Virgila Abloha. Jego ogromny talent wizjonerski i wielka mądrość na zawsze zostaną zapisane w historii naszej firmy. Grupa przeprowadziła w 2021 r. liczne działania promujące bioróżnorodność, ochronę przyrody oraz zachowanie umiejętności i kunsztu i będziemy to nadal robić w nadchodzących latach. Pomimo niepewności, która pozostaje z nami na początku nowego roku, który nadal jest zakłócany przez problemy związane z pandemią, podchodzimy do 2022 roku z optymizmem i jesteśmy przekonani, że LVMH jest w doskonałej pozycji do dalszego umacniania swojej przewagi na światowym rynku luksusowym – powiedział w komunikacie prasowym Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH.
Umacnia się popyt na towary luksusowe. Szacuje się, że rynek będzie rósł w tempie 6-8 proc. rocznie i w 2025 osiągnie wartość 360-380 mld euro. Z wyliczeń ekspertów Bain & Company wynika, że w tym roku sprzedaż osobistych dóbr luksusowych takich jak kosmetyki, odzież, czy biżuteria wzrośnie w stosunku do 2020 roku o 29 proc. i osiągnie poziom 283 mld euro. To o 1 proc. więcej niż w rekordowym 2019, który uznawany jest przez branżę za ostatni porównywalny rok przed wywołanym pandemią załamaniem popytu. Tak pozytywne nastroje to w dużej mierze zasługa popytu na rynku amerykańskim i chińskim, które odpowiadają za 31 proc. globalnej sprzedaży. Same Chiny, gdzie rynek luksusu podwoił się od 2019 roku, odpowiadają już za 21 proc. globalnej sprzedaży.
Przeczytaj również: LVMH będzie używać tylko plastiku pochodzącego z recyklingu