LVMH zdecydowała się podpisać umowę na kupno wysokiej klasy specjalisty hotelowego Belmond wzmacniając swoją obecność w sektorze hotelarskim.
Obecny w 24 krajach Belmond jest właścicielem 46 hoteli luksusowych, pociągów i statków rzecznych. Pod koniec września, w roku grupa odnotowała obrót w wysokości 572 milionów dolarów i skorygowaną nadwyżkę operacyjną brutto w wysokości 140 milionów dolarów.
Francuska grupa LVMH posiada ponad 60 marek dóbr luksusowych, w tym z kategorii kosmetycznej – Diora, a także odzieży i akcesoriów - Louisa Vuittona i Marca Jacobsa, alkoholi - Moët & Chandon, Dom Pérignon, Hennessy, biżuterii i zegarków - Bulgari, TAG Heuer a także hoteli Cheval Blanc i zarządzanego przez Marriott International Bulgari Hotels & Resorts.
"LVMH kupi Belmond za cenę 25 dolarów w gotówce za akcję. Transakcja wykazuje wartość kapitału własnego w wysokości 2,6 miliarda dolarów" oraz wartość biznesową 3,2 miliarda dolarów" - ogłoszono w komunikacie prasowym obu grup.
To przejęcie umożliwi firmie LVMH, znanej z marek „pret a porter”, akcesoriów, win i napojów spirytusowych, wzmocnić jej obecność w sektorze hotelarskim. Transakcja podlega zatwierdzeniu przez akcjonariuszy Belmond i inne organy, ale powinna zostać zakończona w pierwszej połowie 2019 roku.
- Przejęcie Belmond, które doskonale uzupełnia naszą markę Cheval Blanc i działalność hotelową Bulgari, znacząco wzmocni obecność LVMH w świecie wyjątkowej gościnności - skomentował Bernard Arnault, prezes LVMH.