StoryEditor
Producenci
11.05.2021 00:00

LVMH będzie używać tylko plastiku pochodzącego z recyklingu

Światowy lider dóbr luksusowych LVMH zobowiązał się do zaprzestania używania pierwotnego plastiku w opakowaniach do 2026 r., przedstawiając na walnym zgromadzeniu nowe wyzwania dotyczące ekologii. Cel główny, „zero pierwotnego plastiku” w opakowaniach, został wyznaczony na 2026 r. To oznacza, że do tego momentu ​​grupa będzie używać wyłącznie plastiku pochodzącego z recyklingu lub surowców biologicznych.

Jeśli chodzi o różnorodność biologiczną, LVMH zobowiązuje się do zapewnienia, że ​​do 2026 r. 100% surowców strategicznych będzie certyfikowanych w sposób zapewniający ochronę ekosystemów i zasobów wodnych.

Grupa wraz z 75 markami zobowiązuje się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej ze zużyciem energii o 50% do 2026 r. w porównaniu z rokiem 2019 oraz do zaopatrywania swoich sklepów i obiektów w 100% w energię odnawialną.

LVMH planuje zmniejszyć o 55% do 2030 r., w porównaniu do 2019 r., całkowite emisje gazów cieplarnianych na jednostkę wartości dodanej, bezpośrednie i pośrednie (w tym surowce, transport itp.), sklasyfikowane zgodnie z międzynarodowymi normami jako „zakres 3”.

- Nowy kompas środowiskowy grupy wyznacza przyszłość, definiując programy działań, które mają zostać wdrożone do 2023, 2026 i 2030 r. - wyjaśnił podczas walnego zgromadzenia Antoine Arnault, dyrektor ds. wizerunku i środowiska w LVMH.

- Do 2023 roku 100% nowych produktów będzie częścią „kreatywnego podejścia do obiegu zamkniętego w celu dalszego zmniejszenia ich wpływu na środowisko "Używaj materiałów pochodzących z recyklingu, pozyskuj włókna organiczne, wprowadzaj innowacje w zakresie materiałów" - dodał.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 23:58