StoryEditor
Producenci
11.03.2022 00:00

Lush zawiesza dostawy do Rosji i odkupuje należącą do Rosjanina ukraińską część biznesu  

Firma Lush poinformowała, że z dniem 10 marca zawiesiła dostawy dla swojego rosyjskiego licencjobiorcy i wstrzymała sprzedaż online do Rosji. Podjęła też decyzję o nabyciu udziałów w Lush Ukraine, które nie są obecnie w posiadaniu grupy.

Firma Lush poinformowała, że rosyjskie i ukraińskie sklepy sprzedające jej kosmetyki to biznesy licencyjne należące w 65 proc. do obywatela Rosji.

– W ciągu 20 lat rozwinął on sprzedaż na 48 sklepów w Rosji i 15 w Ukrainie, zatrudniając ponad 600 pracowników, którzy podzielają wartości takie jak ochrona środowiska i prawa zwierząt, sprawiedliwość społeczna i pokój – napisała firma w komunikacie.

Jednak wobec wydarzeń na Ukrainie z dniem 10 marca Lush zdecydował, że zawiesza dostawy do swojego rosyjskiego licencjobiorcy i wstrzymuje sprzedaż online do Rosji. Lakoniczny komunikat na rosyjskiej stronie informuje: „Sklep internetowy chwilowo nie przyjmuje zamówień. Ze względu na duże obciążenie sklepu internetowego potrzebujemy czasu na przesłanie Twoich zamówień i ulubionych produktów. Wkrótce wznowimy przyjmowanie zamówień! Zamówienia złożone przed 10.03 włącznie wysyłamy na czas”

W celu zabezpieczenia biznesu na Ukrainie firma Lush podjęła też decyzję o nabyciu udziałów w Lush Ukraine. Z informacji przekazanych przez firmę wynika, że jest ona w trakcie przeprowadzania tego procesu.

W dalszej części komunikatu firma wyjaśniała, że choć sklepy ukraińskie są zamknięte, a światowe sankcje ograniczają możliwości prowadzenia biznesu w Rosji, to obie okoliczności nie stanowią istotnego ryzyka dla grupy.

Zapewniła też, że stoi po stronie Ukrainy i jako swój krótkoterminowy cel przyjmuje zapewnienie funduszy pomocowych dla jej obywateli.

Udzieliliśmy wsparcia dla hotelu zapewniającego zakwaterowanie dla dzieci, które zostały ewakuowane z ostrzelanych dzielnic; dla organizacji charytatywnej zapewniającej wsparcie trzem szpitalom dziecięcym; lokalnym grupom mieszkańców, które dostarczają żywność i wodę do schronów przeciwbombowych lub karmią osoby odizolowane w domu. Wsparliśmy też organizacje charytatywne zajmujące się pozostawionymi i rannymi zwierzętami – informuje Lush w komunikacie.

Czytaj też: Marka Lush uruchomiła e-sklep dla polskich klientów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.04.2025 11:40
L’Oréal UK z rekordowym wynikiem finansowym w 2024 roku
Shutterstock

L’Oréal UK ogłosił rekordowe wyniki finansowe za rok 2024, przekraczając po raz pierwszy w historii próg 1,5 miliarda funtów obrotu. Według najnowszych danych złożonych w Companies House, roczne przychody firmy wyniosły 1,55 miliarda funtów, co oznacza wzrost w porównaniu do 1,43 miliarda funtów osiągniętych w 2023 roku. Jednocześnie zysk przed opodatkowaniem wzrósł z 220 milionów do 248,3 miliona funtów.

Wzrost ten L’Oréal przypisuje zarówno zwiększonej wartości sprzedaży, jak i rosnącej liczbie transakcji, wspieranych przez dobrą kondycję rynku kosmetycznego w Wielkiej Brytanii oraz skuteczne zarządzanie kosztami. Firma zyskała udziały rynkowe we wszystkich głównych kategoriach, takich jak perfumy, pielęgnacja włosów i makijaż. Szczególnie wyróżnił się kanał e-commerce, którego tempo wzrostu było niemal trzykrotnie wyższe niż sprzedaży stacjonarnej.

W 2024 roku L’Oréal UK wypłacił dywidendę w wysokości 168,4 miliona funtów dla spółki-matki, a na kolejny rok finansowy zaproponowano dalsze 185,1 miliona funtów. Dane te pokazują nie tylko silną kondycję finansową brytyjskiego oddziału koncernu, ale także jego strategiczne znaczenie w strukturach globalnych firmy.

Rekordowe wyniki potwierdzają utrzymujące się wysokie zainteresowanie brytyjskich konsumentów produktami z kategorii kosmetycznej i pielęgnacyjnej. L’Oréal wskazuje na dalszy rozwój e-commerce oraz efektywność operacyjną jako kluczowe czynniki sukcesu w wymagających warunkach gospodarczych, takich jak inflacja czy zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw. Firma wyraża pewność co do dalszego wzrostu w nadchodzących miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.04.2025 15:41
Ashley Park nową globalną ambasadorką Diora
Netflix

Francuski dom mody Dior ogłosił, że amerykańska aktorka i piosenkarka Ashley Park została nową globalną ambasadorką marki. Jej rola obejmie zarówno promowanie działu mody, jak i kosmetyków. Park jest najlepiej znana z roli Mindy Chen w popularnym serialu Netflixa Emily w Paryżu, gdzie niejednokrotnie pojawiała się w stylizacjach inspirowanych paryskim szykiem – bliskim estetyce Diora.

Współpraca aktorki z luksusową marką nie jest nowością. Ashley Park regularnie pojawiała się na pokazach Diora i czerwonych dywanach w kreacjach tego domu mody. Oficjalne ogłoszenie ambasadorskiej roli formalizuje dotychczasowe relacje z marką, należącą do koncernu LVMH. Park może poszczycić się także nominacją do nagrody Tony za rolę Gretchen Wieners w broadwayowskiej adaptacji Mean Girls.

Do grona ambasadorów Diora należą już takie gwiazdy jak Anya Taylor-Joy, która reprezentuje zarówno modę, jak i kosmetyki marki, oraz Willow Smith, pełniąca funkcję międzynarodowej ambasadorki makijażu Diora. W styczniu 2025 roku marka ogłosiła także odnowienie współpracy z wieloletnią ambasadorką Charlize Theron, która promuje nową odsłonę linii pielęgnacyjnej Dior Capture.

W 2024 roku do grona ambasadorów Diora dołączyła również Rihanna, zostając twarzą kultowego zapachu J’adore. W czerwcu zaprezentowano nową kampanię reklamową z jej udziałem. Dior nie ujawnił jeszcze szczegółów dotyczących projektów z udziałem Ashley Park, jednak można spodziewać się jej obecności w globalnych kampaniach promocyjnych oraz na prestiżowych wydarzeniach związanych z marką.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2025 05:15