Marka Lush w Wielkiej Brytanii, słynąca z naturalnych, wegańskich, ręcznie wyrabianych kosmetyków, zdecydowała o zamknięciu kont w mediach społecznościowych i zmianie dialogu z konsumentami.
„Coraz częściej media społecznościowe utrudniają nam bezpośrednią rozmowę. Jesteśmy zmęczeni walką z algorytmami i nie chcemy płacić za pojawienie się w twoim kanale informacyjnym. Postanowiliśmy więc pożegnać się z niektórymi kanałami społecznościowymi i zamiast tego otworzyć rozmowę między tobą a nami.
Lush zawsze składał się z wielu głosów i nadszedł czas, aby wszyscy zostali wysłuchani. Nie chcemy ograniczać się do prowadzenia rozmów w jednym miejscu (…). Jesteśmy społecznością i zawsze byliśmy. Wierzymy, że możemy zrobić więcej hałasu, wykorzystując wszystkie nasze głosy na całym świecie, ponieważ kiedy to robimy, napędzamy zmiany, kwestionujemy normy i tworzymy kosmetyczną rewolucję. Chcemy, aby społeczność bardziej dotyczyła pasji, a mniej sympatii. To nie koniec, to dopiero początek czegoś nowego” – czytamy w oświadczeniu marki na Facebooku.
Lush to sieć sklepów z siedzibą w Wielkiej Brytanii z ręcznie robionymi, naturalnymi, wegańskimi kosmetykami do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Na początku tego roku firma wypuściła na europejski rynek linię do pielęgnacji skóry „Naked” – produktów wegańskich, bez opakowań. Otworzyła także w Manchesterze sklep, który oferuje wyłącznie kosmetyki bez opakowań z plastiku.