StoryEditor
Producenci
03.02.2023 00:00

Lush wspiera badania nad rakiem za pomocą nowej bomby kąpielowej

Złota bomba do kąpieli Dexter‘s Dragon’s egg pozwoli na zebranie funduszy na specjalistyczne badania nad bardzo poważnym i groźnym nowotworem, na który chorują wyłącznie dzieci. / materiały prasowe Lush Cosmetics
Nowy produkt firmy Lush, Dexters Dragon’s egg, zawita za kilkanaście dni na wirtualne półki sklepu online i do sklepów stacjonarnych w wybranych krajach. Firma uczci w ten sposób pamięć syna dyrektora ds. cyfrowych Lush, małego Dextera Constantine, którego rodzicom zabrał mięśniakomięsak prążkowanokomórkowy, rzadki nowotwór wieku dziecięcego.

W zeszłym roku Jack Constantine, dyrektor ds. cyfrowych firmy Lush, stracił swojego siedmioletniego syna Dextera z powodu mięśniakomięsaka prążkowanokomórkowego, rzadkiego nowotworu wieku dziecięcego, co do którego brakuje świadomości oraz funduszy na badania i leczenie. Aby uhonorować Dextera i dzieci takie jak on, Lush wspiera uruchomienie Dexter‘s Arc, platformy zbierania funduszy utworzonej przy wsparciu zarejestrowanej organizacji charytatywnej Alice‘s Arc. Fundusze zebrane za pośrednictwem Dexter‘s Arc zostaną przeznaczone na badania nad mięśniakomięsakiem prążkowanokomórkowym bez udziału zwierząt.
 

Dexter Constantine

Rodzina Constantine czule nazywała Dextera swoim „władcą smoków”, dlatego 15 lutego, w Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem u Dzieci, firma Lush wprowadzi na rynek limitowaną edycję najlepiej sprzedającej się bomby do kąpieli Dragon’s egg, nazwaną Dexter‘s Dragon’s egg. 100% dochodu ze sprzedaży trafi do Dexter‘s Arc. Obecnym celem promocji jest zebranie 500 tysięcy dolarów specjalnie na potrzeby badań nad tym rzadkim nowotworem i to bez udziału zwierząt, co dodatkowo winduje koszta.
 

Jack i ja jesteśmy załamani utratą naszego słodkiego Dextera. Na zawsze pozostanie w naszych myślach i zawsze będzie nam go brakowało. Jesteśmy bardzo wdzięczni Lush i całemu personelowi, który stworzył Dexter‘s Dragon’s egg, aby podnieść świadomość na temat miesiąca świadomości raka u dzieci. Czuliśmy ogromne wsparcie ze strony Lush i Alice’s Arc, zapewniając naszej rodzinie sposób na opowiedzenie historii Dextera i podniesienia świadomości na temat mięśniakomięsaka prążkowanokomórkowego od czasu jego śmierci. — powiedziała w oświadczeniu prasowym matka Dextera, Rachel Constantine.

Czytaj także: Lush otwiera pierwszy sklep stacjonarny w Polsce. Od 17 lutego zaprasza do Złotych Tarasów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 15:36