StoryEditor
Producenci
01.09.2023 16:43

Lush otwiera swój pierwszy salon fryzjerski

Lush zamierza zaoferować klientom i klientom holistyczne zabiegi fryzjerskie z uwzględnieniem różnorodnych tekstur włosów. / Lush Cosmetics
Lush ma zamiar otworzyć swój pierwszy salon fryzjerski w Brighton. HairLab tej marki kosmetyków etycznych zastosuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i barberingu, zatroszczy się o każdy rodzaj włosów, ograniczy odpady w salonie i zaoferuje „spa dla Twojej głowy”.

Lush HairLab – który pojawi się na brightońskiej Trafalgar Street jesienią 2023 roku – będzie salonem charakteryzującym się holistycznym podejściem do fryzjerstwa i barberingu, witającym klientów ze wszystkimi rodzajami włosów.

W salonie znajdzie się botaniczna umywalnia, w której klienci będą skąpani w świetle i dźwięku. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy zabiegami z użyciem wody twardej i miękkiej z wykorzystaniem produktów do pielęgnacji włosów Lush. Zgodnie ze swoją mantrą „wszyscy są zawsze mile widziani”, salon będzie oferował zabiegi bez lusterek i zabiegi w ciszy, ciche godziny z ograniczoną ilością muzyki i oświetlenia oraz wydarzenia afirmujące płeć, takie jak warsztaty golenia dla osób transmęskich.

Włosy i skóra głowy będą myte twardą lub miękką wodą, przy użyciu wielokrotnie nagradzanych produktów do pielęgnacji włosów Lush i naparów ziołowych. Usługi świadczyć będzie zespół artystów specjalizujących się w teksturach włosów. Mycie, strzyżenie i stylizacja są dodatkowo uzupełniane henną do farbowania włosów Lush – naturalną alternatywą dla standardowej oferty produktów do koloryzacji włosów.

Kategoria produktów i usług pielęgnacji włosów i skóry głowy przeżywa swój moment, a misją Lush jest, jak mówi marka, „zrewolucjonizowanie branży fryzjerskiej”, ograniczanie ilości odpadów salonowych i stosowanie naturalnego farbowania włosów.

Daisy Evans, liderka Lush Hair, wyjaśnia:

Nie możemy się doczekać, aby powitać wszystkich w Lush HairLab, aby być świadkami przyszłości usług fryzjerskich – gdzie wyrażanie siebie i doskonałość łączą się, aby na nowo zdefiniować podróż związaną z włosami, dając przykład w branży fryzjerskiej.

Według strony internetowej Lush ceny usług zaczynają się od 70 funtów.

Czytaj także: Lush dołącza do Barbie-trendu z limitowaną kolekcją

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. luty 2025 20:15