Współpraca między LVMH i Google Cloud opiera się na dostarczeniu zespołom marek LVMH (w tym m.in. Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Celine, Kenzo, Givenchy, Fendi, Marc Jacobs, Tiffany & Co, Sephora) nowych technologii sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML).
Rozwiązania te nie tylko usprawnią operacje biznesowe, pomagając w prognozowaniu popytu i optymalizacji stanów magazynowych, ale także dzięki personalizacji poprawią doświadczenia klientów, spełniając przy tym najsurowsze wymogi LVMH w zakresie prywatności i bezpieczeństwa.
AI będzie w coraz większym stopniu oddziaływać na każdy element łańcucha wartości (value chain) w LVMH – od rozwoju produktów, przez łańcuchy dostaw, po kontakty z pracownikami, partnerami i klientami. Firma będzie wykorzystywać najnowocześniejszą technologię Google Cloud i światowej klasy narzędzia AI/ML, aby umożliwić rozwój nowych zastosowań biznesowych w dużej skali.
– Z dumą wchodzimy w innowacyjne i szerokie partnerstwo z LVMH, aby wspierać ich rozwój dzięki technologii chmury i możliwościom AI. Razem możemy pomóc w kształtowaniu przyszłych doświadczeń konsumentów w branży dóbr luksusowych – powiedział Thomas Kurian, CEO, Google Cloud.
LVMH otrzyma również wsparcie Google Cloud w zakresie tworzenia programów podnoszenia kwalifikacji i certyfikacji w zespołach pracujących dla poszczególnych marek. Firmy planują dodatkowo uruchomić w Paryżu Akademię Danych i Sztucznej Inteligencji.
W ramach partnerstwa, LVMH będzie również korzystać z Google Cloud w celu modernizacji elementów swojej infrastruktury IT, co poprawi elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność kosztową i zapewni wydajność na dużą skalę, dzięki czemu możliwa będzie realizacja projektów biznesowych.
– Nowe partnerstwo z Google Cloud jest znaczące i bezprecedensowe oraz odzwierciedla nasze duże ambicje. Dzięki połączeniu pozycji obu firm w swoich branżach, będziemy mogli zrobić krok naprzód w zakresie wykorzystania danych i AI. Dla nas prywatność, personalizacja i luksus są synonimami i zawsze tak będzie. Nowe możliwości oferowane naszym klientom są są tym, na co pracują nasze utalentowane zespoły w LVMH: wyjątkowym i niezapomnianym doświadczeniem – powiedział Toni Belloni, Group Managing Director, LVMH.