StoryEditor
Producenci
11.04.2024 15:42

Louis Vuitton wydał album z zestawem zapachów

Limitowana edycja książki to zestaw samego tomu, kuferka i fiolek z zapachami. / Louis Vuitton
Nowa książka sygnowana przez Louis Vuitton służy nie tylko do czytania, ale także do odkrywania zapachów. Najnowszym, ultraluksusowym przedsięwzięciem francuskiego domu mody jest 380-stronicowy tom poświęcony surowcom, od indyjskiego oudu po włoską bergamotkę, które inspirują jego dalekosiężną kolekcję zapachów.

Książka zatytułowana A Perfume Atlas powstała we współpracy z Jacquesem Cavallierem Belletrudem, wewnętrznym mistrzem perfum Louis Vuitton. Belletrud zabiera czytelników w podróż dookoła świata, przedstawiając odległe miejsca, które odwiedza w poszukiwaniu składników do swoich olfaktorycznych kompozycji. Opisane w książce podróże perfumiarza po całym świecie udokumentowane są fotografiami i ilustracjami.

Tym, co odróżnia A Perfume Atlas od innych albumów na stolik do kawy, jest współpraca z Belletrudem. Dzięki temu partnerstwu książka jest czymś więcej niż tylko atrakcyjnym wizualnie dziełem wydawniczym; to wszechstronna eksploracja rzemiosła tworzenia perfum. Czytelnicy zyskają wgląd w pozyskiwanie surowców i skomplikowane procesy mieszania, które dają te hipnotyzujące aromaty.

Dostępny online za 160 dolarów A Perfume Atlas daje miłośnikom szansę zanurzenia się w świecie luksusowych zapachów. Koneserom chcącym pozwolić sobie na więcej, Louis Vuitton oferuje zestaw kuferkowy w limitowanej edycji. Każda ekstrakcja jest starannie butelkowana, etykietowana nazwą i pochodzeniem i umieszczona w szkatułce z logo Louis Vuitton (innymi słowy w fantazyjnym pudełku). Ten zestaw jest dostępny w wybranych sklepach stacjonarnych Louis Vuitton za 5000 dolarów – drobna kwota dla lojalistów LV, zwłaszcza w porównaniu z niektórymi celowo wygórowanymi cenami zaproponowanymi niedawno przez dyrektora kreatywnego ds. odzieży męskiej, Pharrella.

Czytaj także: Balmain Beauty wprowadzi na rynek pierwszy zapach we wrześniu 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.01.2025 14:38
Revolution Beauty z dużym spadkiem wartości akcji – wyniki roczne poniżej oczekiwań
Revolution Beauty

Revolution Beauty, brytyjska marka kosmetyczna, odnotowała spadek wartości akcji o 25 proc. w ubiegłym tygodniu. Przyczyną jest prognoza rocznej sprzedaży, która ma być niższa o jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Oficjalne wyniki finansowe firma opublikuje pod koniec lutego.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Morning Star, cena akcji Revolution Beauty na londyńskiej giełdzie w czwartek wynosiła 10,62 pensa. To znaczący spadek w stosunku do wcześniejszych poziomów, który odzwierciedla negatywne nastroje inwestorów wobec prognoz spółki. Marka, znana z produktów z segmentu masowego, zmaga się z trudnościami na kluczowych rynkach, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.

Spółka tłumaczy spadek sprzedaży osłabieniem popytu w grudniu oraz procesem redukcji zapasów przez amerykańskich sprzedawców detalicznych. Mimo tych wyzwań, Revolution Beauty przewiduje, że powróci do wzrostu w roku fiskalnym 2026. Branża kosmetyczna nadal zmaga się z niepewnością rynkową, a najbliższe miesiące pokażą, czy strategia odbudowy sprzedaży przyniesie oczekiwane rezultaty.

Firma podjęła działania naprawcze, w tym wycofanie z oferty ponad 6 000 nierentownych produktów, co stanowiło około dwóch trzecich asortymentu. Mimo tych trudności, Revolution Beauty pozostaje optymistycznie nastawione przewiduje powrót do wzrostu w 2026 roku, wspierany nowymi kontraktami oraz inicjatywami oszczędnościowymi. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
30.01.2025 13:15
Wielka Brytania: marka kosmetyczna walczy z mitami, dotyczącymi mycia włosów
Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.shutterstock

Z badania firmy kosmetycznej Philip Kingsley wynika, że kobiety w Wielkiej Brytanii nie myją włosów prawidłowo: robią to zbyt rzadko lub niedokładnie. Firma podkreśla, że uleganie mitom i trendom może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia włosów i skóry głowy.

Z ustaleń brytyjskiej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Philip Kingsley wynika, ​​że Brytyjki niewłaściwie pielęgnują włosy. Prawie połowa (49 proc.) z nich nie używa szamponu, dostosowanego do konkretnej tekstury włosów, a 24 proc. nigdy nie używało szamponu, przeznaczonego do włosów konkretnego typu.

Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.

Ponieważ prawie połowa kobiet (45 proc.) myje włosy dwa-trzy razy w tygodniu, marka wskazuje również, że proces mycia powinien trwać przez pełne 60 sekund za każdym razem. Kobiety myją włosy zbyt krótko: u 44 proc. trwa to od 30 sekund do minuty, a 9 proc. myje je krócej, niż przez pół minuty.

Zbyt rzadkie mycie włosów jest związane z obawą wielu kobiet o wypadanie włosów. Aż 34 proc. kobiet boi się, że mycie szamponem może nasilać wypadanie włosów. Z kolei 18 proc. nie ma świadomości, że mycie włosów szamponem jest niezbędne dla zdrowia skóry głowy. Równocześnie na rynku rośnie popularność suchych szamponów: marki kosmetyczne wprowadzają na rynek nowe formy suchych szamponów (np. w formie pudrów, balsamów i kremów), a w social mediach popularny jest trend "przetrzymywania włosów" bez mycia i przekonywanie o jego szkodliwości.

– Unikanie mycia włosów nie przynosi żadnych korzyści. Jestem zwolenniczką ich codziennego mycia. Spróbujcie nie myć twarzy dłużej niż trzy dni, albo założyć to samo ubranie więcej niż kilka razy bez prania – i zastosujcie to samo myślenie odnośnie włosów i skóry głowy – skomentowała Anabel Kingsley, prezes marki i główna konsultantka w Philip Kingsley.

Philip Kingsley to brytyjska marka kosmetyków do pielęgnacji włosów, założona ponad 60 lat temu. Marka, podkreślająca znaczenie trychologii (nauki o włosach i skórze głowy), jest znana z szerokiej gamy skutecznych produktów do pielęgnacji włosów i dbania o zdrowie włosów różnych typów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 09:03