StoryEditor
Producenci
07.03.2023 00:00

Lirene, Inglot, Oriflame wspierają organizację Dnia Kobiet dla Ukrainek

Pakowanie paczek dla ukraińskich matek na Dzień Kobiet / fot. facebook.com/Dom.Matki.Warszawa/
Dom Matki dla Ukrainek działający na warszawskiej Białołęce organizuje Dzień Kobiet, podczas którego rozda kilkaset paczek z prezentami. Znajdą się a nich m.in. kosmetyki i środki higieniczne ufundowane przez firmy  Dr Irena Eris, Inglot i Oriflame.

Działający od wybuchu wojny w Ukrainie Dom Matki zachęca Ukrainki przebywające w Polsce do wspólnego świętowania Dnia Kobiet. W tym celu zaprosił ukraińskie mamy i kobiety w ciąży do zgłaszania się (obecnie przyjmowanie zgłoszeń zostało zakończone) i odbierania prezentów dla siebie i córek w wieku minimum 10 lat.

Dary otrzymają osoby, które we wtorek 7 marca otrzymają telefoniczne potwierdzenie z konkretną godziną odbioru (od 6.00 do 10.00), na którą należy przybyć osobiście do siedziby Domu Matki w  Warszawie na ul. Małogo Rycerza 25.  

Organizator zapewnia, że liczba prezentów jest bardzo duża. Jednak spodziewając się sporego zainteresowania zastrzega, że paczki będą rozdawane w pierwszej kolejności kobietom w ciąży i mamy noworodków do 1 roku, a następnie kobietom z rodzin z osobami z niepełnosprawnością oraz wielodzietnych (3+). Potem zapraszać będzie resztę mam.  

Partnerami akcji są marki kosmetyczne Lirene, Iglot i Oriflame, ale także Italian Fashion, Piekarnie Cukiernie Putka, Kulczyk Foundation, Biedronka, Okresowa Koalicja, Fundacja Dziecięca Fantazja, Fundacja Dobro czynić, Fundacja Jolanty Kwaśniewskiej "Porozumienie bez Barier", Ogólnopolski Strajk Kobiet, Bank Żywności SOS w Warszawie, Stowarzyszenie Pozytywny Wołomin oraz sąsiedzi, sąsiadki, fani i fanki Dom Matki, którzy organizują zbiórki artykułów w miejscach pracy, szkołach, przedszkolach i na osiedlach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:08