Sklepy Lidl to najczęściej obiekty wolnostojące z parkingami oraz terenami zielonymi. Przy części z nich istnieje przestrzeń, którą można zagospodarować. Jednak zamiast sadzić standardowy trawnik sieć stworzyła łąki kwietne.
– Jest to trend widoczny na całym świecie, nierzadko w dużych miastach, w których tego naturalnego środowiska dla owadów brakuje. Rozwiązanie to jest zdecydowanie bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska, dlatego z ogromną radością wprowadziliśmy je testowo przy wybranych sklepach Lidl w Lublinie, Wrocławiu, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim oraz Warszawie. Wierzymy, że w ten sposób zainspirujemy inne podmioty na rynku do tworzenia łąk i wspierania bioróżnorodności, która ma wpływ na ochronę klimatu – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.
Łąka przy sklepie Lidl w Warszawie, ul. Juranda ze Spychowa
Łąki zostały posadzone wiosną, jednak efekty już są widoczne.
– Zastosowaliśmy różne rodzaje nasion do łąk, aby sprawdzić, które mieszanki są najlepsze. W następnym kroku łąki zostaną odchwaszczone oraz dosiane, co sprawi, że w kolejnych latach jeszcze lepiej będą spełniały swoją funkcję – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.
Łąka przy sklepie Lidl w Lublinie, ul. Grabskiego