StoryEditor
Producenci
18.06.2013 00:00

Laur Konsumenta 2013 dla sieci kosmetycznych i drogerii przyznany

W tegorocznej edycji konkursu Laur Konsumenta, w kategorii sieci kosmetyczne i drogerie, I miejsce przypadło w udziale drogerio-aptekom Super-Pharm. Co szczególnie ważne dla polskiego handlu w ścisłej  czołówce znalazły się dwie sieci franczyzowe wywodzące się z rynku tradycyjnego.

II miejsce zajęła sieć Drogerie Polskie a III miejsce sieć Drogerie Jasmin.  Laur Konsumenta   to ogólnopolski projekt konsumencki, którego efektem jest wyłanianie każdego roku najpopularniejszych produktów i marek w swoich kategoriach.  W każdej kategorii prowadzony jest plebiscyt na grupie m.in. 800 respondentów, którzy wybierają najlepsze produkty i marki w głosowaniu internetowym (poprzez portale spółki Agora, Dziennika Gazeta Prawna i mediów regionalnych) oraz w wywiadach telefonicznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 14:37
Beiersdorf notuje wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2025 roku
Laboratorium w Beiersdof Manufacturing PoznańLinkedin Beiersdorf

Niemiecka firma Beiersdorf, producent marek takich jak Nivea, Eucerin czy La Prairie, opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025. Sprzedaż całkowita grupy wzrosła o 3,6 proc. w ujęciu organicznym, osiągając poziom 2,7 miliarda euro. Segment konsumencki, obejmujący główne marki pielęgnacyjne spółki, wygenerował przychody na poziomie 2,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 2,3 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

W segmencie konsumenckim szczególnie wyróżniła się dywizja Derma. Marki Eucerin i Aquaphor odnotowały imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 11,4 proc. Dla porównania, marka Nivea zwiększyła swoje wyniki o 2,5 proc. Nieco słabsze rezultaty osiągnęła marka premium La Prairie, której sprzedaż spadła o 17,5 proc. Spółka tłumaczy to trudnym otoczeniem rynkowym w Chinach oraz utrzymującą się słabą koniunkturą w handlu podróżnym.

Prezes Beiersdorf, Vincent Warnery, podkreślił, że wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami zarządu. Firma kontynuuje strategię ekspansji na nowe rynki oraz stawia na innowacje produktowe. Warnery zaznaczył także, że pomimo wyzwań w Chinach, podjęte tam działania porządkowe mają na celu zbudowanie podstaw pod przyszły rozwój firmy w tym regionie.

Poza segmentem konsumenckim pozytywnie zaprezentowała się także marka Tesa, znana z produktów klejących i przemysłowych. Skorzystała ona z silnego popytu w branży elektronicznej oraz korzystnego efektu bazy porównawczej z pierwszego kwartału 2024 roku. Firma utrzymała swoją prognozę na cały 2025 rok, zakładając dalszy, zrównoważony wzrost.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 12:39
Dr. Miele Cosmed Group z rekordowymi wynikami finansowymi za 2024 rok
rosahale.pl

Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group zakończyła rok 2024 z rekordowymi wynikami finansowymi, notując drugi z rzędu rok wzrostu. Według opublikowanego 16 kwietnia 2025 roku raportu, spółka osiągnęła 61,2 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o 36 proc. względem 2023 roku. Zysk netto wyniósł 36 mln zł, a więc aż o 62 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody całkowite wyniosły 488,4 mln zł, co przekłada się na 10-procentowy wzrost względem poprzedniego roku. Po uwzględnieniu wpływu kursów walutowych dynamika wzrostu przychodów osiągnęła 15,4 proc.

Na szczególną uwagę zasługuje znaczne umocnienie pozycji spółki na rynkach zagranicznych. Sprzedaż eksportowa wzrosła o ponad 50 proc. w porównaniu z 2023 rokiem, a sprzedaż własnych marek na rynku niemieckim została podwojona. W 2024 roku Dr. Miele Cosmed Group wypłaciła rekordową dywidendę w wysokości 7,8 mln zł. Prezeska Zarządu, Magdalena Miele, wskazała na pozytywny trend wzrostowy mimo wyzwań takich jak wzrost kosztów operacyjnych i zawirowania na rynku FMCG.

W minionym roku doszło również do istotnych zmian organizacyjnych w ramach Grupy. Od 1 marca 2024 roku spółki działają pod wspólną nazwą Dr. Miele Cosmed Group S.A., co miało na celu usprawnienie procesów wewnętrznych i optymalizację kosztów. Jednocześnie firma przyjęła nową strategię opartą na czterech filarach: satysfakcji interesariuszy, rozwoju organicznym, ekspansji geograficznej oraz działaniach zgodnych z zasadami ESG. Zmiana nazwy zbiegła się z obchodami 200-lecia tradycji mydlarskich w Jaworze.

W zakresie zrównoważonego rozwoju Grupa po raz pierwszy włączyła Oświadczenie dotyczące ESG do sprawozdania zarządu, zgodnie z Europejskim Standardem Raportowania Zrównoważonego Rozwoju (ESRS). Dokument został zatwierdzony przez biegłego rewidenta i podsumowuje działania podejmowane w latach 2022–2024. Za swoje osiągnięcia w tym obszarze spółka została nagrodzona m.in. przez PARP tytułem Innowatora ESG oraz statuetką „Kod Innowacji 2024” za cyfrową etykietę marki Sofin.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. kwiecień 2025 14:58