StoryEditor
Producenci
16.09.2024 14:12

Lancôme i Fundacja Edukacyjna Perspektywy wspierają młode kobiety w karierze zawodowej

Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy
Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy / fot. materiały prasowe Lancôme
Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy
Konferencja podsumowująca pierwszą edycję programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy / fot. materiały prasowe Lancôme
Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy
Konferencja podsumowująca pierwszą edycję programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy / fot. materiały prasowe Lancôme
Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy
Konferencja podsumowująca pierwszą edycję programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy / fot. materiały prasowe Lancôme
Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy
Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy
Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy
Uczestniczki pierwszej edycji programu Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości”, zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy
Gallery

60 młodych kobiet uczestniczyło w pierwszej edycji programu społecznego „Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości", zorganizowanego przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy. Celem programu było wspieranie młodych kobiet w zdobywaniu kluczowych kompetencji w dziedzinie digital marketingu oraz nowych technologii.

„Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości" – to program społeczny zorganizowany przez markę Lancôme we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy mający na celu podnoszenie kompetencji młodych kobiet w obszarze digital marketingu i nowych technologii.

Uczestniczkami programu były kobiety w wieku 18-30 lat, z których ponad połowa pochodziła z terenów wiejskich, a pozostałe z miast różnej wielkości. Dominowały wśród nich osoby z wykształceniem średnim, choć znaczną grupę stanowiły również absolwentki studiów licencjackich i magisterskich. Co istotne, 72 proc. uczestniczek nie posiadało własnych dochodów, a 28 proc. osiągało zarobki poniżej 4242 zł brutto.

Program obejmował szeroki zakres tematyczny, w tym digital marketing, social media, e-mail marketing, budowanie marki osobistej, content i influencer marketing, kampanie płatne, nowoczesny marketing oraz wykorzystanie AI. Zajęcia prowadzone były przez ekspertki z branży, a uczestniczki miały także możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z doradczyniami kariery.

W program zaangażowała się także Iga Świątek, światowej sławy tenisistka i pierwsza ambasadorka Lancôme w Polsce. 11 września odbyło się spotkanie online z Igą, podczas którego uczestniczki programu mogły zadawać pytania i uzyskać wskazówki dotyczące motywacji i dążenia do spełniania swoich marzeń.

W pierwszej edycji programu wzięło udział 60 kobiet.

– Program „Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości" udowadnia, że z odpowiednim wsparciem i edukacją można przełamać bariery, które stanowią istotną przeszkodę dla młodych kobiet z mniej uprzywilejowanych środowisk w kontekście rozwoju kariery – mówi Hanna Siuta, liderka programu, Brand Manager Lancôme, Polska i Kraje Bałtyckie.

Bianka Siwińska, szefowa Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, dodaje:  – Dzięki inicjatywom takim jak „Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości" wyrównujemy szanse zawodowe kobiet na rynku nowych technologii i zmniejszamy cyfrową lukę płci, zwłaszcza w regionach Polski, gdzie podział na „kobiece" i „męskie" zainteresowania, dziedziny, drogi kształcenia czy kariery zawodowe nadal jest bardzo wyraźny. Kobiety z mniej uprzywilejowanych środowisk często napotykają na dodatkowe wyzwania, takie jak ograniczony dostęp do nowoczesnej edukacji technologicznej, brak infrastruktury czy mniejsze możliwości networkingowe. Takie programy, poprzez zdalne kursy i obecność ekspertek, kobiecych role-models, pomagają zniwelować te różnice, oferując dostęp do wiedzy i narzędzi, dzięki którym kobiety mogą się rozwijać w digital marketingu czy pokrewnych mu dziedzinach. Mam nadzieję, że ten ważny i cenny program pozwolił im zmienić swoje życie zawodowe, przełamać społeczne stereotypy, zyskać pewność siebie oraz poczucie sprawczości.

Podnoszenie kobiecej pewności siebie od zawsze było misją Lancôme. Program Lancôme  „Write Your Future. Bądź autorką swojej przyszłości" stworzono, aby zniwelować wykluczenie zawodowe, na które narażone są młode kobiety z mniej uprzywilejowanych środowisk rozpoczynające karierę zawodową.   

Fundacja Edukacyjna Perspektywy – Perspektywy Women in Tech od ponad 17 lat wspiera  młode kobiety w wyborze kierunków technicznych i ścisłych. Fundacja do tej pory pomogła ponad 250 tys. dziewczyn, prowadząc szereg działań w różnorodnych obszarach: Dziewczyny na politechniki!, IT for SHE, Shesnnovation, Dziewczyny do nauki!, czy program stypendialny dla studentek informatyki: Nowe technologie dla dziewczyn. Organizuje też największe wydarzenie dla kobiet w technologiach w Europie - Perspektywy Women in Tech Summit.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.09.2024 16:28
Lush wchodzi w kolejną współpracę licencyjną — tym razem z Beetlejuice
Beetlejuice to sequel filmu o tym samym tytule z 1988 r.Lush

Marka Lush połączyła siły z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products, by stworzyć limitowaną kolekcję kosmetyków inspirowanych kultowym filmem „Beetlejuice”. Kolekcja składa się z sześciu ręcznie robionych produktów, które zadowolą fanów zarówno filmu, jak i tych, którzy cenią sobie unikalne i oryginalne produkty do pielęgnacji ciała i włosów.

W kolekcji znajdują się dwa rodzaje bomb do kąpieli, kostka bąbelkowa, żel pod prysznic, produkt do stylizacji włosów oraz prezent kąpielowy. Ceny produktów wahają się od 38 zł za bombę do kąpieli „The Afterlife” do 140 zł za zestaw kąpielowy „Sandworm! Run!”. Każdy produkt wyróżnia się nie tylko unikalnymi zapachami, ale także niezwykłymi składnikami, takimi jak olejek cedrowy, jagody jałowca czy cukierki trzeszczące, które dodają kąpielom „odrobiny magii”.

image
Pełna oferta kosmetyków na licencji Beetlejuice.
Lush

Kolekcja Lush x Beetlejuice dostępna jest w ograniczonej ilości i powstała z myślą o osobach, które cenią nietypowe, a zarazem etyczne produkty kosmetyczne. Warto podkreślić, że aż 92 proc. oferty Lush to produkty wegańskie, a 60 proc. z nich sprzedawane jest bez opakowań, co wpisuje się w zrównoważone podejście firmy do produkcji.

To nie pierwsza współpraca licencyjna Lush: w przeszłości marka oferowała produkty obrandowane markami Barbie, Shrek czy The Super Mario Bros.

Czytaj także: Marka Lush otworzyła w Londynie Bibliotekę Perfum

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.09.2024 11:47
Trzęsienie ziemi w Miraculum. Prezes Sławomir Ziemski odwołany
Sławomir Ziemski był prezesem Miraculum od 2023 r. Został odwołany 24 października 2024 r. Jest także prywatnym inwestorem, który posiada 5 proc. akcji spółkifot. Miraculum

Rada nadzorcza Miraculum odwołała nagle, 24 września 2024 r., Sławomira Ziemskiego z funkcji prezesa zarządu spółki oraz Jarosława Zygmunta z funkcji członka zarządu. Do zarządu na trzy miesiące został powołany Marek Kamola, prywatny inwestor posiadający ok. 40 proc. akcji spółki oraz Radosław Celiński, w latach 2016-2024 członek zarządu PKP PLK SA.

24 września 2024 r. rada nadzorcza firmy kosmetycznej Miraculum odwołała Sławomira Ziemskiego z funkcji prezesa zarządu spółki oraz Jarosława Zygmunta z funkcji członka zarządu.

Równocześnie rada nadzorcza powołała Radosława Celińskiego na stanowisko członka zarządu oraz delegowała Marka Kamolę do pełnienia funkcji członka zarządu na okres trzech miesięcy.

Marek Kamola, prywatny inwestor, współzałożyciel firmy Benefit System, jest związany z Miraculum od 2016 r. i jest największym akcjonariuszem spółki. Posiada ok. 40 proc. akcji. Wszedł do zarządu spółki w grudniu 2016 r. i pod koniec tego samego roku zrezygnował z tego stanowiska, jednak, nieprzerwanie od tego czasu jest zaangażowany firnansowo w spółkę i pełni w niej zarządcze funkcje.  

Czytaj więcej: Miraculum: zmiany w zarządzie i obietnica poprawy sytuacji w spółce

Radosław Celiński jest finansistą, który zasiadał w zarządach polskich spółek, w tym giełdowych, oraz w międzynarodowych korporacjach. W latach 2016-2024 był członkiem zarządu, dyrektorem ds. finansowych i ekonomicznych w PKP Polskie Linie Kolejowe SA, w latach 2014-2015 był dyrektorem zadania ds. finansowania projektu jądrowego PGE SA. Przez rok (2013-2014) był wiceprezesem zarządu ds. finansowych w Centrozłom Wrocław SA (Grupa KGHM). Jedyny związek z branżą kosmetyczną (akcesoria kosmetyczne) miał w latach 1993-1994, kiedy był zastępcą głównego księgowego w firmie Inter-Vion. 

Kto zarządza Miraculum?

Notowana na giełdzie spółka Miraculum znajduje się w rękach osób fizycznych. Sławomir Ziemski oraz członkowie rady nadzorczej Marek Kamola, Piotr Skowron i Jan Załubski to główni akcjonariusze spółki zaangażowani w proces jej restrukturyzacji i dofinansowujący ją także własnym kapitałem. Największym akcjonariuszem jest Marek Kamola posiadający ok. 40 proc. akcji. Sławomir Ziemski posiada  ok. 5 proc. akcji, inni główni akcjonariusze pomiędzy 8-9 proc. 

W marcu 2024 r.  wspomniani akcjonariusze i wierzyciele Miraculum zakupili 6 mln akcji po 1,8 zł każda, co było o 30 proc. wyższą ceną niż rynkowa, w ramach konwersji długu na akcje. Marek Kamola przejął akcje wartości 9 milionów złotych. Po emisji akcji i częściowej spłacie pożyczek, dług Miraculum wobec Kamoli obniżył się do 8,5 miliona złotych. Kamola zobowiązał się również do udzielenia nowej pożyczki na niespłaconą resztę długu, z terminem spłaty do końca 2027 roku i oprocentowaniem WIBOR 1M + 1 punkt procentowy, płatnym miesięcznie. Przy terminowej spłacie odsetek, Kamola obiecał miesięczne obniżanie oprocentowania pożyczki o jedną trzecią.

Czytaj więcej: Emisja akcji przez Miraculum: firma zdobyła 10,8 miliona złotych

Sławomir Ziemski, odwołany prezes Miraculum, przez lata związany z branżą finansową i zajmujący się restrukturyzacją spółek (m.in. Bytom), został powołany na stanowisko prezesa zarządu spółki w czerwcu 2023 r. Wcześniej był jej członkiem zarządu i jednym z inwestorów. Po powołaniu na stanowisko prezesa osobiście angażował się we wszystkie działania firmy, uczestniczył w negocjachach eksportowych, we wdrażaniu nowości. Przyznawał, że restrukturyzacja spółki była procesem trudnym, wymagającym pracy 24 godziny na dobę i kosztownym. Zarazem z optymizmem mówił o obecnym stanie spółki i kierunku jej rozwoju. Był zwolennikiem wielokanałowej sprzedaży obejmującej także rynek tradycyjny. 

W tym samym czasie do zarządu spółki został powołany Jarosław Zygmunt, który objął stanowisko członka zarządu do spraw operacyjnych. Wcześniej był związany między innymi z firmami Oriflame, Coca-Cola HBC Polska, Distribev oraz UPC Polska.

Czytaj więcej: Zmiany w zarządzie Miraculum. Sławomir Ziemski prezesem

Sławomir Ziemski był zaangażowany w Miraculum od ok. 2017 r. W 2017 r. spółką zarządzał Tomasz Sarapata,  były prezes firmy odzieżowej Bytom, który przejął stery w firmie na przełomie 2016 i 2017 r.  Marek Kamola miał wówczas około 70 proc. udziałów w  Miraculum i zasiadał w radzie nadzorczej spółki a następnie był jej członkiem zarządu.  Był także kluczowym wizjonerem w zakresie odbudowy Miraculum. Wraz z Markiem Tuola wszedł do Miraculum w 2016 r., kiedy na stanowisku prezesa zasiadała Monika Nowakowska. Wszyscy troje zrezygnowali ze swoich funkcji w 2017 r., ale Marek Kamola pozostał największym udziałowcem spółki zasiadając w jej radzie nadzorczej i okresowo będąc członkiem zarządu.

Czytaj więcej: Rezygnacje w zarządzie Miraculum

Przełomowym momentem dla spółki była nowa strategia, którą jej inwestorzy przedstawili 13 grudnia 2017 r.  Została ona opracowana wraz ze spółką Code Design, obejmowała lata 2018-2024. Ogłoszono wówczas m.in., że na wdrożenie nowości spółka planuje przeznaczyć 10 mln zł w ciągu dwóch lat, a kluczową marką eksportową stanie się perfumeryjna marka Chopin.  

Czytaj więcej: Miraculum: rebranding marek i ok. 10 mln zł na wdrożenia w ciągu 2 lat   

W tamtym okresie Miraculum nadal walczyło jednak o przetrwanie, a jej akcjonariusze potrzebowali kilkudziesięciu milionów zł, aby spłacić zobowiązana wobec dostawców i pożyczkodawców. Na ten cel szły w pierwszej kolejności środki z emisji akcji oraz prywatne pieniądze jej inwestorów. 

Miraculum - kondycja spółki

Z ostatnich danych opublikowanych przez Miraculum wynika, że w pierwszy półroczu 2024 r. spółka wygenerowała 25,6 mln zł przychodów. Stanowi to wzrost o 5 proc. w stosunku do okresu styczeń-czerwiec 2023, kiedy wyniosły one 24,4 mln zł.

Czytaj więcej: Miraculum utrzymuje wzrost sprzedaży

Miraculum inwestuje we wszystkie kanały sprzedaży kładąc coraz większy nacisk na współpracę z sieciami handlowymi i dyskontami. Bardzo ważna w strategii spółki jest sprzedaż eksportowa. Jej najnowszy zdobyty rynek eksportowy to Kazachstan. Spółka działa też w kanale online, a ostatnim sukcesem było wprowadzenie marki Notino do Miraculum. Oddech spółce dało pozyskanie zewnętrznego kredytowania. Bank PKO BP w lutym udzielił firmie kredytu obrotowego w wysokości 3 mln zł (okres kredytowania od 6 lutego 2024 r. do 5 lutego 2025 r.).

Firma skupia w portfolio dwanaście marek: Miraculum, Prastara (odkupiona i przywrócona do portfolio w 2022 r.), Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. Swoje kosmetyki firma produkuje w Krakowie, w dawnych zakładach Miraculum, które jednak nie należą do spółki od 2009 r.  

W tym roku Miraculum obchodzi 100-lecie istnienia. Firma Została założona w 1924 r. przez krakowskiego lekarza Leona Lustra. Na początku medyk produkował tylko mydła i pasty do zębów. W ciągu 5 lat rozwinął przedsiębiorstwo do rozmiarów fabryki i w 1931 r. Miraculum zdobyło nagrodę za pudry na wystawie światowej w Paryżu. Kosmetyki Miraculum reklamowały takie gwiazdy jak Hanka Ordonówna – uwielbiana piosenkarka i aktorka okresu międzywojennego czy Zofia Batycka – Miss Polonia z 1930 r.

Po II wojnie światowej Miraculum upaństwowiono, w 1971 r. firma rozpoczęła produkcję kultowych perfum Pani Walewska, a 6 lat później kosmetyków dla mężczyzn Brutal.

W 1996 r. firma została sprywatyzowana i zadebiutowała na GPW. W 2003 r. Miraculum przejęła Grupa Kolastyna i wówczas zaczął się jej burzliwy i trudy okres. W 2009 r. Grupa miała 79 mln długów, sprzedane zostały budynki fabryki Miraculum w Krakowie, a Kolastyna złożyła wniosek o upadłość układową.  

Czytaj więcej: Miraculum świętuje 100-lecie. Zarząd zapewnia o dobrej przyszłości spółki

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. wrzesień 2024 05:48