Trzyletni plan wdrożenia i rozwoju nowej marki Lajuu ma pozwolić na wypłatę pierwszej dywidendy już w 2024 roku. Spółka planuje podzielić się zyskiem z akcjonariuszami w wysokości do 50 proc. zysku netto. Lajuu zamierza także zadebiutować na NewConnect w przeciągu 3 do 5 lat, dzięki czemu akcjonariusze w łatwy sposób będą mogli sprzedawać akcje w wybranym przez siebie czasie.
– 45 proc. pozyskanej kwoty przeznaczymy na rozwój produktów, odpowiednią promocję pierwszej serii kosmetyków, a także stworzenie kolejnych. 20 proc. środków zagospodarujemy na działania zw. z marką, tj. nawiązanie współpracy z influencerami czy rozwój naszego sklepu e-commerce. Reszta kwoty umożliwi nam ekspansję zagraniczną, rozwój zespołu i sprzedaży – informuje Paweł Kibalczyc, wiceprezes zarządu Lajuu.
Za spółką Lajuu SA i tworzonymi przez nią kosmetykami stoją takie osoby jak Aneta Stacherek, która w 2017 r. stworzyła markę specjalistycznych kosmetyków dla kobiet w ciąży i po porodzie, Bellamama.
Założycielka Bellamama i prezes zarządu Lajuu SA. uważa, że polski rynek kosmetyków posiada duży potencjał i daje możliwości rozwoju.
- W ubiegłym roku, pomimo pandemii koronawirusa oraz wprowadzanych ograniczeń w handlu odnotował on wzrost na poziomie 1,6 proc., osiągając wartość ok. 25 mld zł. Zgodnie z raportami rynkowymi, w bieżącym roku tempo rozwoju rynku kosmetyków ma wynieść już ponad 4 proc. Wykorzystując dobre prognozy dla branży, a także trend wegańskich i naturalnych składów i zapotrzebowanie na tego typu produkty, przy współpracy z Weroniką Rosati stworzyliśmy i wprowadzamy na rynek Lajuu – nową markę do pielęgnacji klasy premium – dodaje Aneta Stacherek.
Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej marki została powołana spółka Lajuu SA, do której wchodzi zarówno Bellamama, jak i Lajuu. Pierwsze produkty będą dostępne w sprzedaży już w maju br. Sklep internetowy marki wystartuje wraz z premierą kosmetyków, a ich wejściu na rynek towarzyszy kampania crowdfundingowa, która właśnie się rozpoczęła.
– Sprzedaż kosmetyków Lajuu rozpoczynamy już w maju tego roku i w 2021 r. chcemy uzyskać przychód na poziomie 2,1 mln zł, w 2022 r. już 6 mln zł, a w 2023 r. 7,8 mln zł. Dzięki wysokiej marży już w tym roku spodziewamy się około 0,5 mln zł zysku netto, a w kolejnym powyżej 1 mln zł. Te prognozy pokazują, że jest to biznes z potencjałem, który pozwoli zarobić nie tylko nam, ale każdemu, kto zdecyduje się dołączyć do naszej spółki – mówi Michał Bachrynowski, członek zarządu i dyrektor finansowy Lajuu.
Lajuu rozpocznie sprzedaż od serii brązującej, a w kolejnych miesiącach portfolio marki będzie poszerzane o produkty regenerujące i pielęgnacyjne. Do końca roku 2021 w asortymencie ma znajdować się 12 kosmetyków różnego typu, a w 2022 roku co najmniej 25.