StoryEditor
Producenci
22.12.2022 00:00

Lacoste odkupuje licencję od Coty i podpisuje nową umowę licencyjną z Inter Parfums

Inter Parfums i kultowa marka mody sportowej Lacoste podpisały ogólnoświatową, wyłączną, 15-letnią umowę licencyjną na zapachy, która będzie obowiązywać od 1 stycznia 2024 r. Na mocy tej umowy, obejmującej opłatę za wstęp w wysokości 90 milionów euro, Interparfums będzie odpowiedzialna za tworzenie, rozwój, produkcję i marketing wszystkich linii perfum i kosmetyków pod marką Lacoste w dystrybucji selektywnej oraz w sieci butików Lacoste.

Perfumy Lacoste były do tej pory produkowane przez firmę Coty, która to firma ogłosiła, że odsprzedała licencję na firmie Lacoste za obopólną zgodą. Według firmy Coty, pod jej kierownictwem w ciągu ostatnich sześciu lat zapachy dla mężczyzn Lacoste zapewniły sobie pozycję premium+ na rynku i „poprawę o 17 pozycji we francuskich rankingach rynkowych”. „Jesteśmy bardzo wdzięczni za wsparcie firmy Coty podczas całej naszej współpracy. Dzięki Coty Lacoste zrobił ważny krok w rozwoju swoich linii zapachowych. Nadszedł czas, aby marka odnowiła swoje podejście do dalszego wzrostu na rynku, na którym Lacoste wciąż ma ogromny potencjał" – powiedział Thierry Guibert, prezes Lacoste.

Premiera pierwszej nowej linii perfum z Interparfums planowana jest na 2024 rok. „Udowodnione know-how i kreatywność Interparfums będą kluczowymi atutami dalszego rozwoju naszej kategorii zapachów, która odgrywa znaczącą rolę w reputacji Lacoste. Nasza wspólna wizja pozwoli nam przyjąć podejście coraz bardziej zgodne z silnymi kodami tożsamości marki, której zapachy wciąż mają ogromny potencjał” – oświadczył dalej Guilbert. Jean Madar, prezes i dyrektor generalny Inter Parfums, Inc. nazwał Lacoste „marką symboliczną” w świecie mody i sportu, o bardzo wysokim poziomie świadomości i pożądania na całym świecie.

Zespół zarządzający ma jasną i precyzyjną wizję wielkiego potencjału rozwojowego marki, który pozwoli nam również wznosić prestiż jej perfum coraz wyżej. To ważny nowy strategiczny krok w życiu Interparfums. Jesteśmy zachwyceni i podekscytowani tą ekscytującą współpracą” – dodał Madar.

Czytaj także: Hugo Boss i Coty odnawiają umowę licencyjną

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 06:06