StoryEditor
Producenci
17.07.2024 12:40

Laboratorium Joanna reaktywuje serię kosmetyków Z Apteczki Babuni

Z Apteczki Babuni - reaktywowana seria kosmetyków do pielęgnacji włosów Laboratorium Kosmetycznego Joanna, lipiec 2024 / fot. Instagram.com/laboratoriumjoanna
Firma Joanna przywróciła na rynek serię kosmetyków do włosów Z Apteczki Babuni. Niczym nie przypominają one w wyglądzie dotychczasowych produktów. Zmienił się także skład szamponów i odżywek.

Laboratorium Kosmetyczne Joanna wypuściło na rynek kosmetyki do pielęgnacji włosów ze znanej serii Z Apteczki Babuni w całkowicie zmienionej szacie graficznej. Inne jest logo, kształt i kolor butelek.

Firma opisując nowy design opakowań tłumaczy, że „nawiązuje on stylistycznie do tradycyjnych makatek kuchennych, czyli bawełnianych białych płócien z wyhaftowanymi ręcznie obrazkami przedstawiającymi proste scenki rodzajowe, schematyczne pejzaże, kwiaty, dzieci lub zwierzęta, którym towarzyszyły wyszyte kordonkiem teksty przypominające tradycyjne mądrości przekazywane z pokolenia na pokolenie. Kojarzone dotychczas z domem babci, wakacjami na wsi, tradycyjną kuchnią, znów coraz częściej pojawiają się w eklektycznych wnętrzach, by przywoływać miłe wspomnienia z dzieciństwa”.

image
Szampon i balsam nawilżająco-regenerujący Z Apteczki Babuni Laboratorium Kosmetycznego Joanna w poprzedniej szacie graficznej. Zdjęcie z lipca 2009 r.
fot. Laboratorium Kosmetyczne Joanna, archiwum redakcji
Obecnie butelki są białe i smukłe, nowoczesne, w dermokosmetycznym nurcie. Ich jednolite materiały i kolory prawdopodobnie ułatwiają proces recyklingu. Poprzednie opakowania były pękate, kojarzyły się z miksturami w zielarskich sklepach lub specyfiki robione na zamówienie w aptekach.   

Inne są również receptury produktów. Podobnie jak przy zmianie opakowań, producent chciał tu połączyć tradycję z nowoczesnością. "Wiele roślin ma właściwości wzmacniające, nawilżające, przeciwłupieżowe i regenerujące, które mogą pomóc w poprawie ogólnego stanu włosów. Tradycyjne receptury uznawane są nie tylko za skuteczne, ale też najbezpieczniejsze dla naszej skóry, zdrowia i środowiska naturalnego. Kosmetologia jednak nie stoi w miejscu. Pojawiają się nowe, niezwykle skuteczne i doskonale przebadane rozwiązania, również czerpiące z natury, dlatego   w reaktywowanej serii łączą się tradycyjne substancje roślinne z innowacyjnymi składnikami aktywnymi” – czytamy w komunikacie prasowym.

Kosmetyki do pielęgnacji włosów to jedna z najszybciej i najdynamiczniej rozwijających się kategorii na rynku kosmetycznym. Rośnie dzięki innowacjom, specjalistycznym produktom (olejki, wcierki, maski itp.), przenoszeniu formuł z profesjonalnego rynku na masowy. W recepturach produktów, podobnie jak w kategorii pielęgnacji skóry, trendy idą w kierunku natury (kosmetyki oparte na roślinnych składnikach, pozbawione kontrowersyjnych surowców, wegańskie) oraz technologii (szybkie i skuteczne działanie - jak z salonu fryzjerskiego). 

Laboratorium Kosmetyczne Joanna swoją serią będzie konkurować z setkami innych kosmetyków należących do znanych i niszowych marek, a szczególnie tymi, które w swojej nazwie, designie i przesłaniu nawiązują do zielarstwa i babcinych, regionalnych receptur.   

Czytaj także: Kosmetyki Polana już tylko z logo Herbapol. Nazwa Polana znika z opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 22:27