Proces certyfikacji B-Corp jest złożony, przebiega wieloetapowo i z udziałem najwyższej klasy ekspertów wnikliwe weryfikujących cele społeczne i środowiskowe w działaniach i modelu biznesowym danej firmy. Warunkiem uzyskania certyfikatu B-Corp jest spełnienie przynajmniej 80 z niemal 200 kryteriów, wyrażonych w punktach, określających potencjał danej firmy jako publicznie pożytecznej. Przedsiębiorstwa chętnie przystępują do oceny ich działalności, w związku ze stale rosnącą świadomością ich wpływu na otoczenie, jednak nie każda ocena kończy się certyfikacją.
Za „dobry” wynik, stanowiący wynagrodzenie praktyk wykraczających poza standardy, uznaje się liczbę do 40 punków. Laboratoires Expanscience, właściciel marek Mustela®, Babo Botanicals® i Piasclédine 300®, znacząco przekroczyło standardy uzyskując notę na poziomie 108,5 pkt zostając w 2018 roku pierwszym laboratorium dermokosmetycznym i farmaceutycznym na świecie z certyfikatem B-Corp.
Dzięki codziennej mobilizacji i ciągłej chęci rozwoju firma wyznacza nowe szlaki do celu, jakim jest bycie firmą najlepszą dla świata.
Jak podkreśla Jean-Paul Berthomé, właściciel Laboratoires Expanscience: „Aby być konkurencyjnymi, sami musimy dawać przykład. Bycie wzorem oznacza odpowiedzialność wymagającą reakcji na kwestie gospodarcze, społeczne, korporacyjne i środowiskowe. Właśnie to od ponad 15 lat staramy się robić w Expanscience”.
Osiągnięcie francuskiego laboratorium jest tym bardziej godne uwagi, że ocena B-Corp z biegiem lat stawała się coraz bardziej wymagająca. Laboratoires Expanscience wychodzi naprzeciw dostosowując swoją strategię zrównoważonego rozwoju.
– Globalne wyzwania środowiskowe motywują nas, by jako firma odznaczona certyfikatem B-Corp, przyczyniać się do jego poprawy. Dlatego wdrożyliśmy strategię zrównoważonego rozwoju IMPACT 2030 , której celem jest ulepszanie naszego modelu biznesowego tak, aby być firmą o pozytywnym wpływie na zdrowie planety. Neutralność węglowa, 100 proc. składników pochodzących ze zrównoważonych upraw, ochrona bioróżnorodności gatunkowej czy polityka zero waste w cyklu życia produktu to główne założenia nowe strategii marki Mustela – mówi Magdalena Rzewuska, marketing manager Mustela Polska.
U podstaw ruchu B-Corp jest współzależność i nieustanna współpraca certyfikowanych firm w celu wspólnego wywierania pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo.
– W obliczu nowych wyzwań społecznych z jakimi mierzy się Polska, związanych z konfliktem zbrojnym na Ukrainie, podejmujemy realne kroki, aby pomóc napływającej do kraju ludności ukraińskiej. W ten sposób pokazujemy, że B-Corp to realne działania mające wpływ na losy ludzi i świata. To niezwykle krzepiące, że biznes może być siłą do poprawy świata – mówi Jakub Puzicki, dyrektor generalny Mustela Polska.