Francuska luksusowa marka kosmetyków La Bouche Rouge, będąca pionierem kosmetyków wolnych od plastiku, została przejęta przez nowy holding. Założona w 2017 roku przez byłego pracownika wysokiego szczebla w L’Oréal, Nicolasa Gerliera, La Bouche Rouge ugruntowała swoją pozycję marki eko-luksusowej, której misją jest wyeliminowanie jednorazowego plastiku z produktów kosmetycznych. Marka wywarła silny wpływ na podejście branży kosmetycznej do zrównoważonego rozwoju dzięki wysokiej klasy opakowaniom wielokrotnego napełniania, wykonanym z różnych materiałów, w tym aluminium i skóry.
Pomimo udanego pozyskiwania funduszy, w ramach którego od września 2020 r. marka zebrała 12,5 mln euro, firma stanęła w obliczu trudności finansowych i w lipcu Sąd Handlowy w Paryżu objęła ją administracją sądową. Działalność marki trwała jednak nieprzerwanie, a Trybunał ostatecznie wydał orzeczenie korzystne dla przejęcia przez Beauty Brands Global, holding z siedzibą w Dubaju, na którego czele stoi Dilesh Mehta, prezes brytyjskiego domu perfumeryjnego Designer Parfums (który jest właścicielem takich marek jak Cerruti 1881, Ghost Perfumy, Jennifer Lopez, Ariana Grande, Hawaiian Tropic itp.).
Aby zapewnić płynne przejście i wykorzystać francuskie pochodzenie marki do marketingu, Beauty Brands Global utworzy nową firmę z siedzibą w Paryżu i będzie utrzymywać laboratorium produkcyjne w Orleanie. Weteranka branży luksusowej Florence Rollet dołączy jako dyrektor generalny, a założyciel Nicolas Gerlier zostanie dyrektorem kreatywnym.
Czytaj także: Luksusowe kosmetyki La Bouche Rouge łączą siły z marką obuwniczą Gianvito Rossi